Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 5576 ggr
saandrra
7/30/12, 12:26 AM

Dålig hy

Hej!

Jag undrar ifall ni har något super tips för dålig hy. Min hy är just nu som rena krigsfältet tyvärr och jag mår verkligen jättedåligt över detta. Är jättenoga över att ta bort mitt smink varje kväll och tvättar alltid ansiktet med vatten på morgonen samt att jag smörjer in huden med en återfuktande kräm. Min hy är väldigt fet, har väldigt många pormaskar på pannan och får även finnarna där och även mellan ögonen samt hakan. Har ni något tips på budget produkter för min hy? Rengörning, ansiktsmasker, hudkräm, you name it! Allt som kan vara till hjälp för min hy! Eller helt enkelt hemma produkter man kan använda. mvh Sandra

Annons:
Honestyisdead
7/30/12, 12:34 AM
#1

KAnske kan du få lite tips även inne på Mode&Skönhet.ifokus.

Alexandraea
7/30/12, 12:46 AM
#2

Den absolut bästa budget-produkten för dålig hy är vanlig extra virgin olivolja + icke raffinerad ricin-olja (finns på apoteket). Blanda 90-95% olivolja och 5-10% ricin i en flaska och använd som ansiktsrengöring varje kväll. Massera in noga i ansiktet och skölj sedan med varmt vatten och en tvättlapp för att försiktigt gnugga bort olja och smuts. Ingen kräm behövs efteråt då oljan återfuktar naturligt. Använd inga produkter som innehåller mineraloljor, dvs syntetiska oljor som paraffin, vaselin och glycerin som täpper till porerna. Både oliv och ricin är helt naturliga vegetabiliska produkter.

Ricinolja är djuprengörande och antiinflammatorisk, i början kan din hy uppfattas som att den blir värre men det beror på att all smuts dras upp till ytan. Det blir bättre efter någon vecka. Då ricinolja verkligen gör rent på djupet kan det efter ett tag vara bra att öka på mängden olivolja i blandningen och minska på ricin då huden kan börja kännas torr istället.

Detta är det första som verkligen fungerat för mig efter år av problemhud så jag kan verkligen rekommendera det. Lycka till! Glad

saandrra
7/30/12, 4:37 PM
#3

Ska verkligen testa detta! Tack för tipset!

kkarinn
7/30/12, 10:22 PM
#4

som #2 säger är ricinolja kanon :)

[_annaH]
7/31/12, 11:29 AM
#5

Min pojkvän hade jätteproblem med finnar ett tag, han testade mängder med olika produkter. Hans läkare sa till han att byta handduk varje dag när han tvättar ansiktet. Han slutade med produkterna och tvättar enbart med vanligt vatten och byter handduk och nu är det inte lika illa längre :)

Jag tror inte på dessa produkter, jag testade garniers mot finnar/pormaskar den med en borste, efter 2v av daglig anv, så hade jag mer finnar än vad jag nånsin haft, men jag antog att det skulle gå över, men det gjorde det inte! Slutade med den direkt och ja, finnarna försvann. En vän hade också provat garniers produkt och upplevde samma sak tyvär.

Du har fått jättebra råd ovanför som även jag tänker testa :)!

saandrra
8/1/12, 3:30 PM
#6

Jo det här med att byta handuk varje dag gör jag och det vart betydligt bättre när jag började med det. 

Har hört att den inte heller skulle varit speciellt bra, har flera kompisar som testat den, ena jag har hört positivt var från en vän som inte hade problem med hyn, utan hon fick den bara skrubbat och den vart super len osv. :)

Ska verkligen testa det jag också! :D

Annons:
sarakaka
8/19/12, 11:46 PM
#7

Koka upp vatten och häll i en balja, skål eller liknande och ställ på ett bord. Sätt dig vid bordet och håll ansiktet på lagom avstånd över det varma vattnet med en handduk över huvudet och baljan. Det blir då som ett ångbad för ansiktet. Värmen får porerna att vidga sig. När man suttit så i ca fem minuter kan man rengöra ansiktet som man brukar. Värt att prova kanske? :)

saandrra
8/31/12, 5:30 PM
#8

Allt är värt ett försök!
Brukar för det mesta alltid duscha på kvällen så jag har på varmvattnet ett bra tag innan jag sedan tvättar ansiktet och sköljer av det med kallt vatten som då får porerna att stänga igen sig.

Hyn har faktiskt blivit mycket bättre den senaste tiden, har använt ganska ofta olivoljan och tvättat bort sminket med och allt försvinner verkligen, sen blir man mjuk av den också.

Alexandraea
8/31/12, 6:53 PM
#9

Va roligt att höra att det blivit bättre! :)

Cafesinner
10/16/12, 8:20 PM
#10

Jag har haft samma problem och lyckats föbättra det sjäv.

Produkterna från ACO's huserie är väldigt bra.
Se till att använda en fettfri/oljefri återfuktande kräm i ansiktet, inte vanlig hudkräm.
Ang. porer osv använder jag scrub från Clerasil när jag duschar och jag tycker den fungerar hyfsat. Inget mirael men huden blir lite mattare osv.
Tvättar ansiktet både morgon och kväll med ACOs ansiktstvål.. :)

[BirtaE]
10/23/12, 7:54 PM
#11

Jag har ganska jobbig hy, jag har nästan alltid använt produkter från Clinique och dom funkar väldigt bra (för mig iaf)

Upp till toppen
Annons: