Annons:
Etikett04-kärlek
Läst 3835 ggr
Ello98
2013-04-28 17:21

Hur är det för dig?

Hur är din drömkille?

Hur ska han vara?🙂

Annons:
[Tuulikki]
2013-04-28 20:57
#1

Snäll, rolig och trygg är mina topp-3-egenskaper!

Sedan finns det ju massor annat jag vill att ett förhållande ska innehålla, men det är väl grunden. Man ska lita på varandra och ha kul ihop. Tycka om varandra men kunna vara ifrån varann utan att typ dö, haha. Stabilt och tryggt, så vill jag ha det🙂

Utseendemässigt vet jag inte, jag tror inte jag har en "typ". Det spelar inte jättestor roll för mig, när jag tycker om någon blir hen automatiskt snygg/fin/söt🙂Men det är faktiskt lite kul att mina ex är ungefär lika långa och ungefär likadant byggda, haha!

Roamer
2013-04-29 08:27
#2

Trist tråd. Vi hetro killar ska inte spottas på bara för vi är som vi är. Vi har faktiskt också känslor och kan inte rå för vår sexualitet, men det gör inte att vi ska skyfflas undan i mörkret. 😮

Elakt att inte låta alla vara med i en tråd inom Självkänsla 😃

Bananbullar
2013-04-29 09:23
#3

Ha humor (otroligt viktigt då jag har sämst humor). Sedan tycker jag att det är viktigt att man respekterar varandra och varandras intressen. Trots att man kanske inte delar dem med varandra. 🙂

Sedan så klart snygg och han måste vara längre än mig. Han ska även ha ett intresse som han brinner för. Människor med intressen blir mycket mer spännande tycker jag.


Mia
2013-04-29 16:33
#4

#2 Du kan väl skriva om din drömtjej 😉

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Ello98
2013-04-29 18:18
#5

#2 Förlåt det var inte meningen.

 Hur är din drömtjej? 🙂

Roamer
2013-04-29 19:10
#6

Tack. Nu blev jag glad igen 😃

Min drömtjej förstår min sarkasm och sjuka humor ;)

Annons:
Azorerna 2014
2013-05-01 14:23
#7

HEj !

Jag är lyckligt gift med min drömkille, som accepterar mig för den jag är är omtänksam och har en härlig humor och vi har kul i hop.

Fridaaaa
2013-05-01 14:34
#8

Utseende:

Tränad,helst magrutor men inget måste
Längre än mig (behöver ej vara mycket längre)
Fina ögon

Personlighet:

Snäll
Omtänksam
Romantisk
Beskyddande (dock ej överbeskyddande, utan "lagom")
Bra lyssnare

Övrigt

Icke rökare och icke snusare
Ej festprisse
Ingen som dricker mycket alkohol
Ej för kaxig
Det jag kommer på nu

Passar in på min sambo hehe ❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Nattuggla
2013-05-11 23:30
#9

* Ärlig

* Förstående

* Trogen

* Omtänksam

* Kunna/vilja lyssna

* Ha humor

* Tycka om att kramas o gosa mycket

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

emmaaslund
2013-07-11 18:14
#10

Skriver i punktform, utan inbördes ordning.

  • Otroligt humoristisk

  • Trevlig att titta på

  • Generös

  • Förstående & en bra lyssnare

  • Inspirerande

  • En bra vän

  • Kärleksfull

  • Öppen

  • Dela mina grundläggande värderingar

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Jessicahagstrom94
2013-07-11 20:55
#11

Kärleksfull, romantisk, drar inte kassa skämt, rolig, snygg, förstående, lätt att prata med, pratar även med min släkt & mina vänner och sitter inte bara tyst när vi är bland dem. han ska bete sig som en vettig människa mot mig. Ej för svartsjuk eller begränsande.

Jo tjena, lycka till att hitta en drömkille till mig.

emmaaslund
2013-07-11 21:39
#12

#11 Han finns. Kanske kan man inte kräva att en människa är allt vad man önskar till hundra procent & alltid. Men sen är man ju inte perfekt själv heller, inte alltid i alla fall 😉

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Jessicahagstrom94
2013-07-11 22:00
#13

#12 Jag är tillsammans med en kille nu, han är väl typ.. ganska kärleksfull och ibland är han rolig, av allt jag nämnde, så jag borde ju kunna hitta nån som passar in mer än han. haha🤔

Annons:
emmaaslund
2013-07-11 22:10
#14

#13 Hmm, ja det fanns ju lite mer på din önskelista ser jag. Har ni pratat om varandras brister? Det går att göra på ett fint sätt, även om det vid en första tanke kan låta lite knepigt. Man kan prata om vad man önskar mer av i förhållandet och behöver inte kritisera den andre. 

Sen om du inte tycker att din partner är snygg.. Ja, det kanske han inte kan göra så mycket åt 🤔 *haha*

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Jessicahagstrom94
2013-07-11 22:19
#15

#14 Har sagt flera gånger vad jag tycker vore trevligt om han gjorde, som att överraska nån gång. :) han säger aldrig att jag gör nåt fel osv..

emmaaslund
2013-07-11 22:25
#16

#15 Kanske behöver ni utveckla ert sätt att kommunicera på? Det som är klurigt är att viljan måste komma från båda hållen. Även om du aktivt vill kommunicera och prata om önskningar eller om saker som är mindre bra, så måste han ju möta dig halvvägs. Det är typiskt, alltså!
Kanske får ni börja från grunden - hur, när & var ska vi prata om saker? "Det är viktigt att lyssna på varandra", "Jag menar allvar när jag säger att..", "Vi pratar sällan om saker som är mindre bra. Varför?"

Man kan få till riktigt bra diskussioner av simpla (om än lite känsliga) frågor eller uttalanden och därefter veta vad man tillsammans måste arbeta med.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Jessicahagstrom94
2013-07-12 11:18
#17

#16 Och trots alla mina försök är han inte ett dugg intresserad av att prata om sånt som behövs ändras. :) pratar jag för mycket om det blir han bara sur.

isafisa
2013-07-16 17:11
#18

Den jag har, faktiskt :)  En kille som har samma sjuka humor som jag, som jag kan fjanta till mig med och som får mig att utvecklas i rätt riktning. Och som stöttar mig och hjälper mig när det är svårt, samtidigt som han lyfter mig ännu högre när allting är bra :) Lite så :)

[lenniiis]
2013-07-16 20:17
#19

Omtänksam, väluppfostrad, snygg, rolig, lång, fint leende och rik… Haha! Allt förutom rik passar in på min fina 19-åring. Vore ju sjukt nice med en rik kille, dock inget måste. Bara lite önsketänkande.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[AnnaFannyKarolina93]
2013-11-11 10:09
#23

* Bra humor är mycket viktigt. 

* Trevlig, snäll, bra personlighet med andra ord. 

* Snygg (Vilket egentligen inte säger så mycket).

Inaarah
2013-12-16 21:24
#24

Jag vill ha en kille som är omtänksam, kärleksfull, ärlig, trygg och har egna ambitioner och mål. Med andra ord tycker jag det är ganska viktigt att han är självständig. Jag vill vara tillsammans med någon där jag fortfarande är min egen person (och han sin egen), men att vi ändå delar allt med varandra och hjälper varandra att utvecklas. 

Annars.. Han får ju gärna ha samma humor som mig (😉), social, bra på att lyssna och öppen. Plus i kanten om han är lång och har fina ögon, haha.

scirocco
2014-01-29 19:05
#25

Tycker alltid det är roligt att tjejer skriver att dom vill ha en kille med bra humor, om ni tycker om en kille så kommer ni skratta åt hans skämt hur dåliga dem än är :)

Maria
2014-01-29 19:09
#26

#25 Humor handlar väl inte bara om att "dra skämt" ?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

slytherpuff_queen
2015-09-14 09:00
#27

Har redan min drömkille, men sedan väldigt länge tillbaka så har jag alltid vetat vad jag velat ha hos en kille:

•Humor

•Omtänksam

•Trevlig

•Delar liknande värderingar

•Bra personlighet

•Accepterar mig som jag är

•Älskar mig på riktigt

•Inte vältränad…har aldrig varit attraherad till sådana killar då dem får mig att må värre över mig själv och även jämnföra mig med dem.

Ett plus har alltid varit att han spelar antingen piano, gitarr eller fiol

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-08 15:44
#28

Snäll/omtänksam, lugn, tycka om djur, lugnet, skaffa familj och värdera allt liv likvärdigt.

Utseende, nja jag har ju den typen som jag smälter om jag skulle se =
Mörkhårig med blåa eller gröna ögon - redan där har jag svimmat!
Mycket hår, jag gillar håriga män med det menar jag på huvudet, bröstet, där nere och skäggiga.

Jag är lite bakterie rädd av mig så renhet/hygien är superviktigt för mig och jag blir avtänd med detsamma om jag inte tycker mannen är ren.
Händerna är det första jag ser, är de smutsiga vill jag inte han rör mig.

Vikten spelar ingen roll, inte sumo brottare, men smal, medel, över till tjockis (har dejtat alla typer). Stenhårda muskler är avtändande för mig, diggar normala kroppar =) Lite form gör självklart inte.

Han ska tycka om att hitta på saker, åka runt lite, resa, öppen för grejer.
Romantisk är inte fel heller, jag vill bli uppvaktad även i ett förhållande.

[Tuulikki]
2015-10-11 03:23
#29

Min drömprins är bredaxlad, snyggt klippt, fräsch, klär sig stilrent men ändå avslappnat. Rolig, glad, omtänksam, omhändertagande, knasig, ärlig, nyfiken på allt, smart, kärleksfull utan att vara klängig/sliskig. Som jag nämnde i min förra kommentar är trygghet också väldigt viktigt för mig.

Det bästa är att drömprinsen ligger jämte mig och sover just nu❤️

heno
2015-10-16 00:28
#30

Sover han när han har en så snygg tjej bredvid sig ?

[Tuulikki]
2015-10-16 01:55
#31

#30 Haha ja, han gör som man ska och sover på natten. Det gör aldrig jag, mig är det ingen ordning på! :P

Upp till toppen
Annons: