Annons:
Etikett15-självkänsla
Läst 1083 ggr
[Carpinus]
8/13/14, 6:45 PM

Vad ser du?

Klicka på den här bilden (länk) och berätta vad du ser och hur du upplever den. Jag har inget facit, utan vill bara veta om fler upplever den som jag.

Relaterad artikel (bild 2 av 3 i den)

http://www.expressen.se/noje/sista-officiella-orden-halsningen-till-dottern/

Annons:
Rumblebee
8/13/14, 6:50 PM
#1

Tycker han verkar trött och frånvarande =/ kanske till och med kan lägga till att han verkar tja.. tom?

[Carpinus]
8/13/14, 7:43 PM
#2

#1 OK, jag är med så långt! Men hela bilden då?

Rumblebee
8/13/14, 10:24 PM
#3

Tja vet inte vad mer som jag kan säga om bilden… Hon verkarvara lite glad men är åven något annat med henne som jag inte kan sätta fingeret på riktigt

[Carpinus]
8/14/14, 8:04 AM
#4

Bilden  är tagen i samband med att Robin Williams behandling på ett vårdhem. Han hade stannat till vid serveringen och köpt en glasstrut. Tjejen på bilden berättar att "hon först inte trodde att det var han, men att hon kände igen honom på rösten". Hon säger vidare att han inte var så där sprallig och uppskruvad som han brukade vara på pratshower, men att han var vänlig nog att ställa upp på en bild tillsammans med henne och hennes Medarbetare (varpå hon snabbt lade ut sin bild på Facebook). 

Fattar de inte eller struntar de i att deras kände kund var i dåligt skick, trots att han ser "tom" ut som du skriver? Hans sorgsna uppsyn och hennes levnadsglädje skär som en vass kniv genom bilden tycker jag, och det är för mig en bild av förnedring, en predator med sitt offer och en selfie in absurdum.

Kollade med google och hittade bara  CBS, en australiensisk sida plus Expressen som sådana som spritt den vidare, och det är förståeligt.  CBS skriver att tjejen är femton år, och då kan man kanske ana att hon inte har livserfarenhet nog att se vilket skick hennes gäst är. Men förmodligen fanns det väl någon äldre på plats som kunde ha sett hur det var fatt? Hur mycket skall en människa behöva utstå för en glasstruts skull?

("Det andra" med henne kanske är att hon påminner lite om Julia Roberts? Fast det är ju absolut ovidkommande här!)

http://minnesota.cbslocal.com/2014/06/30/sweet-tooth-leads-robin-williams-to-lindstrom-dq/

Upp till toppen
Annons: