Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 1748 ggr
[Smultronet Ella]
9/29/14, 6:07 PM

Ogillar min längd

Hejhej! Jag är 12 år, och 166 cm, och jag avskyr att vara såhär lång. Nästan alla i min klass är ca 150 cm, och det var ett barn som gick i ettan eller något som trodde att jag var en lärare! Folk tror alltid att jag är äldre än jag är. Jag trodde att jag inte skulle växa så mycket mer, men upptäckte idag att jag vuxit EN centimeter på EN månad! Min papa var 2 meter förut (Han har krympt nu) och min mamma var 1,72 förut, så jag kommer säkert bli mycket längre! Jag vill inte alls det. Jag känner mig jätteful :( När jag ser andra som är långa så ser de bara fina ut, men jag gillar inte att sticka ut och jag känner mig konstig :/

Annons:
Lojs
9/29/14, 6:20 PM
#1

Man vänjer sig med tiden. :) Jag är tjej och 1.86, jag hade väldigt ont av längden i tonåren, men nu som vuxen är det inget direkt jag tänker på i vardagen, men jag är snarare stolt över min längd än något annat. :) Grejen är att som tonåring så har ALLA något de skulle vilja ändra med sig själv, det kan vara längden, vikten, acne, stor näsa, utstående öron eller vad som helst, jag garanterar dig att det finns många av de kortaste tjejerna i din ålder som skulle vilja byta längd med dig direkt utan minsta betänketid. Jag vet inte om det hjälper dig, men det kanske är en lite tröstande tanke att alla går igenom liknande tankar, även om det är med andra saker. Det finns som tur är killar som gillar långa tjejer, som tycker en lång tjej är det vackraste som finns (precis som det finns killar som gillar korta tjejer, runda tjejer osv), min längd har bara varit positiv när det kommit till dejtande. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Yllhilda]
9/29/14, 6:22 PM
#2

Om andra som är långa är fina så borde du logiskt sett också vara det. 🙂

Många tjejer blir samma längd eller bara snäppet längre än sin mamma. Om din mamma var 1,72 så kanske du stannar på 1,75, och det är inte så ovanligt längre. I varje klass på mitt gymnasium fanns det minst två tjejer som var 1,72 eller längre.

Men jag förstår att det kan kännas jobbigt nu eftersom inte alla växer samtidigt eller lika fort, alla växer olika. Men dem hinner ikapp så småningom. 🙂

[EllenAlicia]
10/13/14, 9:00 PM
#3

jag är 15 snart 16 och är "bara" 160 :p. Gilla inte heller min längd fört men börjar acceptera de mer och mer.

Upp till toppen
Annons: