Annons:
Etikett16-övriga-känslor
Läst 3783 ggr
Fjärilen10
2/21/15, 11:37 AM

Ful, tjock, äcklig, är så jävla meningslö!

Jag tror jag faller ihop snart, mår så jävla dåligt pågrund av min kropp. Har gått upp nåt så enormt mycket i vikt sen jag blev inlagd på bup första gången. Jag är så tjock, ful & äcklig!! Sen har jag typ 1000 bristningar på kroppen, kommer det försvinna & om hur länge då? Hur gör jag för att gå ner i vikt?

Annons:
Anonym
Anonym
2/21/15, 11:42 AM
#1

Jag har bristningar över HELA KROPPEN! 

Att gå ner i vikt hjälper inte.

Du är GARANTERAT VARKEN FUL ELLER ÄCKLIG

Honestyisdead
2/21/15, 11:45 AM
#2

Snälla. Detta garanterar jag att det inte stämmer! 

Du är vacker!  Bristningar har de flesta kvinnor.  Jag har massor!

Fjärilen10
2/21/15, 11:48 AM
#3

Jo det vet jag men kommer dem blekna till sig någon gång?

Cahira
2/21/15, 11:53 AM
#4

Om du sa samma saker till någon annan skulle det klassas som mobbing. Var inte så hård mot dig själv. Så länge du självmobbar dig själv kommer du aldrig kunna bryta dina vanor att tröstäta och ångesten kommer alltid vara hemsk. 

Förstå att du är precis lika värdefull som alla andra. Det är din själ som räknas, resten är bara celler, kött och blod och kroppen förändras många gånger under sin livstid.

När du hittar kärlek så kommer han (eller hon) älska dig för den du ÄR… och tycka du är perfekt precis som du är. Du måste bli vän med dig själv, hitta vad du gillar med dig själv. Är du duktig på att laga mat kanske? Duktig på att rita? Lär du dig saker snabbt? har du fina ögon? 

Börja säga dig själv varje kväll 3 saker som var positiva med dagen och efter ett tag kommer du lära dig se vilka positiva saker som sker runtom dig som du kan nämna innan du somnar. Utöver det så måste du avbryta dina elaka nedvärderande tankar om dig själv. Om du inte hade sagt det till någon annan, säg det inte till dig själv heller.

Och Våga vara stolt över saker du gör bra! Om du städade så det blev snyggt - våga berömma dig själv! Det är inget fult med att vara stolt över sig själv eller tycka att man är bra eller duktig på nåt - något som svenskar fått för sig nånstans på vägen. Om du får en komplimang, säg tack. De tycker så och det är ju snällt så du ska absolut tacka istället för "nä det är jag inte alls" 

Fråga bup om du kan få hjälp med en dietist. När man fortfarande växer ska man vara försiktig med dieter så är bra att ha en professionell inblandad. 

Jag brukade ha samma låga självkänsla som du, känna mig ful och äcklig och värdelös.. men vi alla är värda lika mycket! Och jag trodde jag var korkad för att jag hade det svårt i skolan, men nu idag som vuxen så vet jag vad jag är duktig på och vad jag är mindre duktig på. 

Våga dröm om framtiden. Drömmar och mål. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ebolaa
2/23/15, 5:57 PM
#5

#3 De kommer blekna med tiden, men vet inte hur länge det tar. De blir ljusare och något mer hudfärgade men kommer alltid finnas kvar, det är ju ärr i princip.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Blueberry95
4/24/15, 8:53 PM
#6

Jag lovar att man kan lära sig älska sin kropp och sig själv oavsett hur man ser ut eller hur man är. Även om det tar lång tid eller är svårt är det värt det. Jag har äntligen lärt mig att älska mig själv för den jag är, men ibland kommer mitt gamla tankesätt upp endå. Men då är jag iallafall medveten om hur mycket skada det gör. Tänk på din själv som en bästa kompis, oftast är det lättare att älska dom för den dom är. Men det är lättare sagt en gjort! våga ändra ditt tankesätt och ditt sätt att se på världen så kan det bli bättre. Jag lovar när du blir glad och lär dig att älska dig själv vilkorlöst så kommer du att gå ner i vikt på köpet :) lycka till!

Annons:
farshus
5/5/15, 12:41 PM
#7

Ta dig i kragen. Tvinga dig ändra ditt liv. Genom att göra saker ju inte gjort innan. Dewt räcker m en enda sak. Det ger självkänsla att man vågar., Den vägen går vägen mot lyckan o även viktminskning. Men det gäller att våga.

ebbamedruby
5/10/15, 5:22 PM
#8

Jag tycker du ska gå till en ungdomsmottagning, bup eller kurator då du har problem med din självkänsla. Det blir bättre, du är vacker som du är ❤️

Upp till toppen
Annons: