Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 5740 ggr
Anonym
Anonym
9/19/17, 10:18 PM

Träna upp självförtroende

Är det någon som har tips på hur man tränar upp sitt självförtroende? 

Jag har stor ångest över mig själv kan man säga.
Jag tycker jag är tjock och ful, är väldigt feg m.m, jag tycker till exempel att det är jätte jobbigt att ringa samtal, prata med människor, åka buss/tåg, gå och handla och dylikt. 
Men innerst inne så vet jag att jag inte är super tjock, jag har väl något extra kilo kanske men inget att hänga läpp över på det viset, jag vet att jag inte är super ful, jag vet att jag inte är super feg för när jag måste handla, åka buss/tåg m.m så gör jag det, och när jag väl gör det så går det ju jätte bra och inga problem.  

Men när det väl gäller att träffa människor, dejta eller liknande, om någon till exempel frågar "vill du träffas?" så slutar det alltid med att jag säger nej, trots att jag kanske vill säga ja egentligen. Men jag är för feg, jag tänker "jag är för tjock och ful, jag vill inte att dom ska se mig såhär, jag vill gå ner några kilo först" - vilket såklart inte sker över en natt. 

Hur tränar jag upp mitt självförtroende? Så att jag faktiskt vågar säga ja nästa gång frågan ställs. Och hur lär jag mig att prata med människor utan att bli helt torr i munnen eller svettas som en gris.

Behöver hjäääälp.. 😐

Annons:
[Vianca]
10/18/17, 3:37 PM
#1

Tänkte just. har du ställt dig själv frågan, "varför vill dom träffa mig". 
Det kan väl inte bero på att dom tycker att du  är ful, tråkig ect.
 Nästa gång någon frågar så säg ja. så ska du få se att det ordnar sig.

Såg att inlägget var postat för en månad sedan. så därför frågar jag dig nyfiken, hur har du träffat någon än eller.

Upp till toppen
Annons: