Hej, Azorerna 2014. Vi lever tyvärr i en mansdominerad värld där alla måste vara maskulina, dominanta och utåtriktade för att kunna överleva i den här iskalla världen. Men vad händer om man inte är det? Vad händer om man är svag? Det är inte dig som det är fel på.. utan samhället. Jag skulle aldrig förändra mitt utseende eller min personlighet bara för att passa in i samhället. Om jag vore du så hade jag omfamnat min feminina sida, istället för att knuffa undan den. Men om den sidan gör så att du mår dåligt.. så föreslår jag att du går ut lite mer och pratar med nya människor, utmana dig själv, ställ dig framför spegeln varje morgon och säg till dig själv - jag kan klara av alla utmaningar som kommer i min väg, utan tvekan. Det kan ta tid men du kommer att växa till slut.
Annars kan du ju ta ett extra tillskott på hormonet testosteron, det förebygger självkänslan.
P.s. Dominans och undergivenhet är mer utav en sexuell läggning. Det är lika svårt att ändra på den som att gå från lesbisk till bög. Men det beror också på.. hur.. undergiven du egentligen är. För att skalan kan vara olika för alla. Träffar du på en man eller kvinna som är mycket blygare än vad du är.. så kan jag lova att du kommer att känna dig lite modigare.