Annons:
Etikett15-självkänsla
Läst 9207 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-31 20:30

Jag hatar mig själv!

Jag mår riktigt dåligt.. Jag vill dö,, Jag är riktigt jävla ful. Jag har äckliga ärr. Ful kropp. Fult hår. Hela jag är verkligen fel!! Jag har inga vänner heller. Jag känner mig så vidrig.. Smink funkar inte jag ser ändå vidrig ut.. Små bröst och ingen rumpa asså seriöst vad är de för fel?? Varför är min syster vacker men jag så vidrig ?? Till och med min lilla syster  ser bättre ut och hon är 7.. Allt är fel med mig jag menar verkligen allt.. Jag kommer dö ensam och oälskad.. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.

Jag hatar mig själv….

Annons:
Anonym
Anonym
2015-07-31 20:36
#1

Hej Anonym, här skriver jag också som anonym.

Hur gammal är du?

Jag kan skriva med dig om du vill, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på allt detta du skrivit du verkar helt klart ha en dålig självkänsla/självförtroende men om man mår dåligt brukar man också känna sig dålig om sig själv, att hata sig själv är starka ord jag tror du kan finna något roligt i livet och försök också att tänka på att utseendet är verkligen inte allt! och man ska inte jämföra sig för mycket med andra, du är du och dem är dem liksom! för mig så är det lite såhär att tänk på det positiva, du är antagligen fysiskt frisk och har en fullt fungerande kropp det är det inte alla som har, dessutom det kanske är dina egna hjärnspöken som gör att du tycker så om dig själv?

har du pratat med någon om detta?

Har du familj/vänner/bekanta?

[SonjaG]
2015-07-31 20:36
#2

Hej

Du låter inte så glad. Men tänk på att en människa har en insida oxå. Den kan du förändra och utveckla och göra fin. De som endast ser utsidan är inga bra vänner.

Vi är många som inte är så vackra men ändå lever jättefina liv. Hav hopp och tappa inte sugen!

Allt oviktigt
2015-08-01 12:51
#3

Alla människor har nog något som de inte är allt för nöjda med. Det gäller att lära sig att leva med det och se allt som är positivt med sig också

heno
2015-10-16 01:23
#4

Du är inte ful, du tycker att allt är botten men så är det faktiskt inte, jag har träffat en tjej som har små hängande bröst o liten rumpa o jag älskar henne så mycket  även efter 10 år vi har varit tillsammans jag kan inte vara utan henne, det finns 1000000 andra som tycker likadant o en av dem är din, allt funkar jättebra så jag vet att du ska inte tappa hoppet att hitta någon, du är lite som hon, tycker att hon är fet o allt det där, hon sminkar sig inte heller o det är bra för då ser jag henne som hon är, jag älskar henne o det finns någon i din närhet som tycker att du är bra som du är men inte vågar erkänna det så det gäller för dig att kolla läget. Han finns där ute

Hör av dig hur det går.

Kram på dig.

/ Henry

Whateverbitchesidfc
2015-12-31 10:36
#5

Jag har också känt sådär att jag är vidrigare än alla andra, men det stämde ju inte alls. Nu vet ju inte jag hur gammal du är, men när jag var 13-15 års åldern så tänkte jag ofta att jag kommer dö ensam och oälskad, sedan 16 års ålder har jag hunnit med 1 förhållande som varade 1 år plus några kortare förhållanden. Jag trodde aldrig jag skulle kunna få en pojkvän, men jag hade fel. Jag vet att det är svårt att påverka hur man tänker gällande dessa saker men jag ville väl mest säga att även om man inte själv tror det så blir mycket saker iallafall bättre.

Whateverbitchesidfc
2015-12-31 10:41
#6

Jag har inte känt riktigt sådär med utseende och så som du gör. Jag har alltid sett bra ut, och ända sedan jag faktiskt öppnade mig för att träffa någon har jag kunnat vara mycket kräsen med killar. Man ska vara kräsen, för alla förtjänar någon som är värd en. Ett tips kan vara att gå till en psykolog. Du kan självklart söka stöd av oss här på nätet, men vi kan aldrig hjälpa dig på samma sätt som en utbildad psykolog. Vi kan aldrig heller veta om det vi säger är rätt sak att säga till någon som känner vissa känslor så mitt tips är att tveka inte att söka hjälp. Det borde inte finnas någon skam i att gå till en psykolog.

Annons:
Blueberry95
2016-01-14 17:45
#7

Jag förstår att det är jobbigt just nu, men ända sättet är att försöka acceptera hur du har det nu. Jag har varit i din situation förut och vet att det går över. Och att man lär sig acceptera sig själv. Det jag gjorde som fick mig att må mycket bättre var att börja skriva ner allt jag var missnöjd med och sen skriva ner varför. Svaren fick mig att se hur himla bakvänt perspektiv jag hade. Något som också hjälpte otroligt mycket var att acceptera hur jag kände mig och försöka acceptera det och försöka att spåra kännslan och se var den kommer ifrån. Oftast beror dålig självkänsla och ångest på saker vi har varit med om eller kommentarer vi har fått av andra. Kom också ihåg att skönhet är relativt. Lycka är åt helt annat.

Edhi
2016-01-16 11:53
#8

Jag är inte heller nöjd med min kropp, men det finns saker som gör mig mer positiv jämtemot mig själv. Jag är väl lite utav en nörd. Men mina intressen hjälper mig eftersom jag lär mig en massa i kommunikationen med andra, som uppskattar det jag kan. Vilket gör att jag ibland för dialoger utan att känna att allt jag gör är fel. Det jag ville komma till var att om du har ett intresse, hobby eller något liknade- bejaka det! För mig har bl.a skrivandet blivit en fristad. Som jag ibland delar med andra :) /Kram

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Upp till toppen
Annons: