Annons:
Etikett04-kärlek
Läst 5683 ggr
Anonym
Anonym
2015-09-30 21:53

Visa sig naken för någon annan

Jag har äntligen efter 2 års tid hittat en kille som jag börjar tycka riktigt mycket om. Vi har träffats innan och strulat lite sådär, men när vi var påväg in till sovrummet så backade jag. Mitt självförtroende är så sjukt lågt att jag stänger inne mig själv och stänger ute alla andra, jag kan inte öppna upp mig för någon. Jag tänder nåt så fruktansvärt på den här killen och vill verkligen men jag kan inte. Vi tappade lite kontakt sen den gången men återupptog den nu för någon vecka sen och har kommit varann närmre och närmre och jag vet att han vill men jag är så äcklad av mig själv. Jag är överviktig och har bristningar på hela kroppen nästan. Hur ska jag göra för att stänga av dom tankarna….?

Annons:
Tjeja
2015-09-30 21:57
#1

Ni kanske borde prata lite mer först innan ni hoppar isäng?

Berätta hur du känner och be honom vara snäll med dig. Du vill ju men är rädd och behöver känna att han gillar dig för den du är och inte hur din kropp ser ut.

Om han inte kan hantera det, då är han inte rätt kille att vara med första gången.

Lycka till ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Ebolaa
2015-10-01 12:48
#2

Ja, precis som ovanstående behöver han veta vad det är som får dig att backa. Det är också att till viss del vara naken, när man blottar sina innersta rädslor och känslor. Det här är viktigt dels för att han inte ska gå runt och tro att det är på grund av honom som du backar, och dels för att han inte ska göra något som får dig att backa igen. Utan ni får gå lite långsamt framåt helt enkelt.. :)

Sen kan ju rent praktiska saker som att ni är i ett helt nersläckt och mörkt rum, där du kanske får klä av dig först och går under täcket innan han kommer med. Då kan du lite lättare slappna av om du inte är så himla bekväm i din kropp och tycker det är jobbigt med att han verkligen ser det du just nu är obekväm med.. 

I den bästa av världar ska du ju inte behöva göra sånt här, eftersom du är en vacker person egentligen, men din fantasi får dig att känna ngt annat ! Med tiden blir du ju mer bekväm i din kropp så att det inte kommer kännas något speciellt när du klär av dig för honom, men förstår att det är lite jobbigt till en början :)

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

Anonym
Anonym
2015-10-01 16:18
#3

#1, #2 - Åh tack så jättemycket båda två för uppmuntran, jag ska försöka ta åt mig av det och slappna av och prata med honom för han är väldigt förstående och hur snäll och go som helst så han borde ju förstå. 
Känns redan mycket bättre ❤️

Rainee
2015-10-12 17:23
#4

Hur har det gått ts? ❤️

Anonym
Anonym
2015-10-13 13:32
#5

Tyvärr blev det aldrig av… Han fick förhinder och kunde inte komma hit :( det var ganska skönt ändå för jag vet inte om jag var helt redo. Han är tydligen väldigt upptagen och svår att få tag på ibland så det kanske rinner ut i sanden helt och hållet :(

Rainee
2015-10-13 19:04
#6

#5 Åh nej, det hoppas jag på att det inte gör! Äsch, helt redo blir man väl aldrig? Bara att köra om ni skulle få ihop det. Hoppas för dig ❤️

Annons:
Anonym
Anonym
2015-10-13 19:40
#7

#6 Nej det har du väl rätt i iofs 🤔 jag kan meddela hur det går, tack så mycket ❤️

Rainee
2015-10-13 19:48
#8

#7 Ingen fara, ja gör det ❤️

heno
2015-10-15 23:30
#9

Jag tror inte några veck o sträck på din mage påverkar på din kille, som du säger har ni träffats före och sedan fortsätter att träffas, det betyder att han tycker om dig som du är och inte bryr sig om du har några veck. Som man som jag är tycker jag om närhet o den värme som ger en när man kramas naken o känna varandras dofter utan kläder, det behöver inte vara sex utan bara kramas. Din vän kanske tror att du inte vill komma honom närmare o då tror han att hoppet är ute och försöker att säga att  han inte har tid för dig. Jag själv skulle uppfatta det som så. Men man skall inte tvinga sig till sånt man inte vill, så du kan säga som dom tidigare insändare  har nämnt att du kan prata med honom, men jag tror inte att det skulle förändra saken. Han tycker du är bra för honom. Jag har själv en kvinna som vill ha det mörkt när vi klär av oss för hon tycker att hon  skäms……hon är superfin…….efter 10 år tillsammans.

Det kommer alltid att gå bra.

Mvh / heno

Anonym
Anonym
2015-11-13 12:44
#10

Jag har pratat med den killen nu, har berättat allt jag tänker o känner och det ända han sa va "jaha och? bry dig inte om det! finns inga fel på dig!" nåt liknande, och det kändes väldigt skönt att höra. Vi ska eventuellt träffas den 28e november och det känns inte alls lika nervös längre 😊

Rainee
2015-11-13 13:17
#11

#10 Åh va kul, lycka till! 😃

Tjeja
2015-11-13 17:37
#12

Ooo vad spännande! Å aånt skönt svar! Helt rätt resonerat av killen! :-b Lycka till massor nu!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-12-10 21:45
#13

TS du skriver att du på vägen in i sovrummet backade och jag utläser det för att du skriver att du är överviktig och har bristningar. Jag ifrågasätter icke din uppfattning om dig själv men överför inte dina uppfattningar om "brister" på din partner… vilket du i ’# 10 bekräftar. Du kanske inte är vacker och fantastiskt i dina ögon idag, vilket troligtvis är en ”dålig” bedömining ;-) Låt din partner uppskatta dig, lätt å säga å svårt att göra. Men jobba på det. Vi är så snabba på att dömma oss själva.

Annons:
Upp till toppen
Annons: