Annons:
Etikett15-självkänsla
Läst 4642 ggr
wilmis0e
2015-10-22 21:36

behöver hjälp men hur?

Vet inte riktigt vars jag ska skriva det här inlägget men behöver stöd fastän det kanske är svårt att få det via internet.  Det är ingen hemlighet i våran familj att vi alla har någon slags deprissions period, tja alla förutom pappa då. Men vi är dock väldigt bra på att gömma det för andra men på insidan så är det tårar och floder som vill ut.  Idag var jag på min första konfaträff och jag fick sån ångest att jag började undra om jag verkligen skulle vara med i något sånt här. Jag kände nästan inga personer, jag är inte den som är populär. Och när jag gick till bilen darrade jag så mycket att det var svårt att slappna av, mitt största problem är hur alla är så snygga…det kanske låter as konstigt men när jag ser alla som ser ut som värsta modellerna tänker jag bara på mig som ser HELT fel ut! Och när jag sneglar på en kille som jag tycker är lite snygg blir jag bara arg på mig själv för att jag ens tittar, varför skulle jag ha en chans, varför skulle han vilja ha mig och inte värsta modellen två rader fram.  Det kanske inte låter mycket till deprision men det har blivigt en ångest jag har och varje gång jag får den så låser den sig i flera dagar och tillslut sitter jag och bara stirrar på mig själv i spegeln tills jag får fnatt och gråter och önskar att jag bara kunde hitta en person som tyckte om mig! Jag gråter och ingen förstår och jag vill bara slå min egna spegelbild!  Därför hatar jag när mina kompisar ger mig "komplimanger" för mitt utseende, jag blir arg, säger inte tack utan går därifrån. Jag klarar helt enkelt inte va det. Därför kan jag inte heller se eller höra mig själv på kort eller videos, och jag blir extra ledsen när någon gör det och lägger ut på typ snapchat, därför tar jag inga selfies som dom flesta andra gör.  Är nog inget man kan skriva till hjälp till den här texten men det är otroligt jobbigt, om ni bara visste hur många gånger jag har gråtit och hållit inne det när någon frågat. Jag är helt enkelt less.

Annons:
Blueberry95
2016-03-19 15:52
#1

Jag kan lova att du inte är ensam om att känna som du känner, det är hur många som helst som går runt med samma tankar i huvudet. Det är jag helt övertygad om. Jag känner igen mig lite i det du skriver, har också dåligt självförtroende och tror hela tiden att alla är snyggare en mig. Jag vet ju att det inte är så, bara vetskapen om att många "snygga" personer säger att dom själva tycker att dom är fula bekräftar det. Tycker att det är hur jobbigt som helst när man ser snygga personer på tv och i tidningar, för jag vet att jag aldrig kommer att se ut som dom. Men dEt är som sagt ofta självkänslan det är fel på. Jag tror helt klart att om man accepterar sig själv och lär sig älska sig själv försvinner nog mycket ångest. Det du skev om att killarna som du tycker är snygga skulle välja någon som är snyggare en dig, det behöver inte alls stämma. Alla har olika smak och det kan man aldrig veta. Jag hoppas att jag hjälpte till lite :) Jag kan iallafall lova att det blir bättre ju äldre man blir.

Tourette_Mannen
2016-03-24 23:33
#2

Googla på Dysmorfofobi och ta det därifrån.

Upp till toppen
Annons: