Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 2204 ggr
Milky way
3/2/16, 9:44 PM

Självförtroende/ bra och dåliga kompisar

Hej! Jag är en tjej på 13 år som behöver råd om vad jag ska göra. Jag har vänner men det känns bara som att jag är osynlig inför dem. Jag försöker vara rolig ibland men ingen skrattar… och om de gör det så är det väldigt sällan vilket har ledit till att jag har slutat försöka att vara rolig. En av mina kompisar brukar säga saker som får mig att känna mig dum och jag börjar undra om de ens gillar mig. På lektionerna när vi ska välja platser så dissar mina två bästa vänner mig ofta för att de ska sitta med mina andra kompisar och då finns det nt plats för mig. Jag litar bara på en person i min klass nu och det är nt ens min bästa vän och det känns nt som att jag kan berätta hemlisar för någon då de har berättat vidare dem förut. Jag själv tycker att jag är för snäll mot dem för jag lyssnar alltid på det dem har att säga men det är sällan de lyssnar på mig, jag väntar alltid på dem om vi ska gå någon stans men de väntar aldrig på mig och jag vågar nt heller säga ifrån om de gör något som jag nt gillar.

Annons:
Anonym_00
3/7/16, 10:01 PM
#1

Hej :) Nästan alla som någon gång i sitt liv blivit lämnad och mesta dels dom som blir det ofta, kan få den egenskapen att ta hand och lyssna bättre på sina vänner. Det tar bara några få gånger för att man ska förstå att det inte är så roligt. Jag själv blev ofta utelämnad speciellt när jag var yngre nu är jag 15 och bytte skola när jag började sjuan där jag och mina förra klasskamrater mixtrades och det gjorde en HEL del skillnad för mig, jag fick massor med nya kompisar. Det handlar om din omgivning och det behöver inte nödvändigtvis vara en person. Något du aldrig ska utsätta dig för är att försöka ändra på dig för du är så fin som du är och en snäll person som lyssnar på andra oavsett om dom lyssnar på dig eller inte, det är respekt och alltid en bra sak att ha oavsett mot vem för det visar bara hur bra du är. Men om man ändrar på sig för någon annan blir det sällan bättre, du skapar snarare problem och tappar dig själv på vägen. Om du bara kan berätta hemlisar för en viss person och den personen håller dem och är med dig så är väll det lite mer av en kompis än dina bästavänner som lämnar dig och säger elaka saker? Bästavän är en stämpel som förtjänar att gå till rätt person som får dig att må bra tänk på det :) Det handlar om att välja rätt för dig och det är inte själviskt. Jag klarade mina år genom att tränga mig in i gruppen oavsett och visa att jag också fanns. Sen så gjorde jag vad som gjorde mig glad och det var ofta att vara hemma med familjen eller ensam för jag kände att det inte var speciellt kul att vara med vänner som inte ville vara med mig på fritiden då jag kunde spela eller lyssna på musik, vad än gjorde mig glad. Det är dom små sakerna som kan göra din vardag och om du känner att dina klasskompisar inte är snälla hitta några i dom andra åldrarna, träng dig in i gruppen och gör dom saker som gör DIG lycklig. Stor kram på dig och följ nu din egen väg :)

Upp till toppen
Annons: