Annons:
Etikett08-personliga-berättelser
Läst 1794 ggr
Blueberry95
3/18/16, 6:20 PM

Jobb

Jag tänkte bara skriva av mig lite. Jag har nyss fått ett jobb efter att ha varit hemma ganska länge. Jag har alltid haft ganska dålig självkänsla även fast det har blivit bättre på senare tid. Men nu känner jag mig ganska osäker igen precis som jag gjorde när jag gick i skolan. När jag ska göra något eller prata med någon tänker jag hela tiden på vad dom tycker om mig. Till och med när jag skriver här just nu analyserar jag vad folk kommer att tycka. Det är som att så fort jag gör ett litet misstag tror jag att alla kommer att hata mig. Jag känner mig typ granskad även fast jag vet att det inte är så… Det blir också mycket svårare att skaffa vänner på grund av denna anledning, jag har till och med förlorat en massa vänner på grund av att jag får för mig att de tycker att jag är jobbig. Jag undrar bara om någon är/har varit i liknande situation och har lite tips :) alltså hur det kan bli enklare att gå till jobbet.

Annons:
Mirjah
5/28/16, 12:08 AM
#1

Hej Blueberry95! Hur går det för dig på nya jobbet? Var ett tag sen du skrev ditt inlägg. Du uttrycker dig bra och jag förstår verkligen ditt dilemma. Att tampas med dålig självkänsla för med sig sina egenheter, såsom att jämföra sig med andra och att vara känslig för kritik. Mitt råd är att fokusera på sådant som gör dig glad. Vad gör du när du glömmer tid och rum? När är du här och nu? Du föddes perfekt. Du ÄR perfekt! Den inre rösten som får dig att krympa är ditt EGO. En illusion som gör allt för att dölja den du ÄR. Sparka bort den rösten. Vad du än tror så är det sant..vad tror du, eller vad skulle du vilja tro på? Du är perfekt.

Blueberry95
5/30/16, 6:45 PM
#2

Tack så mycket för det fina svaret ♡ Jag har faktiskt gjort precis som du sa, altså följa lyckan och inte ta mina inre röster på alvar. Och det går väldigt bra nu :) Känner mig knappt osäker längre.

Mirjah
6/4/16, 1:34 AM
#3

#2 Underbart! Så glad jag blir för dun skull!

Upp till toppen
Annons: