Annons:
Etikett13-självhjälp
Läst 3205 ggr
jsson84
2016-05-06 22:52

introvert eller extrovert? eller gott och blandat?

jag tror på att kunskap är bra. men också acceptans och förståelse. jag märker att jag som människa utvecklas och har läst en bok om introvert. jag har hela mitt liv pushat mig till att bli social, glad och trevlig. inte konstogt jag blev deprimerad om jag nu är introvert? i vilket fall känner jag igen mig. i vår värld bör man vara social och utåtinriktad. jag är ny här och har skapat en sida som heter introvert. finns det fler än jag som känner igrn sig? i kampen i dagens samhälle där normen är extrovert? kan du vara dig själv till 100%? oavsett, tack på förhand! http://introvert-ambivert-extrovert.fria.ifokus.se /nykomlingen

du vet väl om att du är värdefull.

Annons:
Katniss
2016-05-06 23:10
#1

Jag är endast mig själv till 100% med min allra närmsta familj. Alla andra har jag olika skal för, olika för släkt, bekanta och främlingar. Har ganska svårt att öppna upp totalt för folk. av alla bästisar jag haft har nog ingen känt mitt 'riktiga' jag, som mest en hybrid mellan jag och den jag är med folk jag inte litar på/känner. Med tanke på hur konstigt jag egentligen är (hehe 😝) så vågar jag inte riktigt öppna upp. De flesta skulle antagligen lägga benen på ryggen då :P Men nej, jag har nog lite tillitsproblem jag. Så egentligen är det ju bara fem personer som faktiskt känner mig. Detta blev lite längre än jag hade tänkt mig, men kändes mest skönt att skriva av sig lite :P

R.I.P. Anton 💔

citytjejen
2016-06-02 17:26
#2

Ja, nuförtiden kan jag vara det, alltid. För mig har det med åldern att göra. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vad andra kan tänkas tycka eller tänka om mig. Det är bara en annan människas tyckande och då får det stå för dom 🙂

/Christina

Mirjah
2016-06-04 02:05
#3

Delar med mig av en länk jag lyssnade på medan jag målade bron hemma: http://youtu.be/c0KYU2j0TM4 På engelska.

OnlineCores
2016-11-02 19:06
#4

När jag var yngre så var jag mer benägen för att passa in och jag tänkte mycket på vad andra tycke om mig, men med åldern så har jag hittat mig själv och vet vad jag behöver och vad jag vill. Därmed orkar jag inte lägga ner energi på vad andra tycker och tänker, och om de skulle det vara något problem så är det viktigt att prata om det.

Whoever is careless with the truth in small matters cannot be trusted with important matters.

Upp till toppen
Annons: