Annons:
Etikett13-självhjälp
Läst 6469 ggr
Jungfru82
8/10/17, 8:26 AM

Måste ha koll

Har semester och varit och rest med familjen i några storstäder och en sak som jag gör hela tiden är att jag öppnar min handväska för att se att jag har allt med mig vilket jag vet att jag har och detta har jag gjort ett tag…har en brorsson på 3 år som jag vill kunna se vart han är hela tiden och jag vet att folk tycker det är lite tröttsamt även jag själv Har hund och när jag och min hund är och hälsar på någon så måste jag hela tiden veta vart hon är det jag henne inte precis då måste jag upp och leta efter henne fast jag vet att hon inte kommer ut någonstans…ska jag åka någonstans blir jag alltid orolig att jag glömde låsa dörren fått nya skyddsdörrar och nästan hänga i dörrhandtaget för att känna att den är låst men när jag kommit en bit så kan jag få den där tanken "låste jag dörren" Skickar jag ett sms till någon vill jag gärna ha svar på en gång annars börjar jag tänka att personen inte fått det Vet att det är sjukt och jag vill kunna tänka "skit i om jag inte får något svar på mitt sms, det är inte ditt barn du behöver inte ha kollen " och ha lite andra tänk någon som känner igen sig och ha lite råd att ge mig

Annons:
Maria
8/10/17, 8:28 AM
#1

Låter som om du har en mild form av OCD.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[LarssonA]
11/2/17, 11:21 AM
#2

Det där med att kolla så man har allt med sig känner jag igen. Om vi ska nånstans där vi förbokat och skall ha biljetter så kollar jag "18 gånger" så biljetterna är med. I övrigt kan jag nog inte känna igen mig så mycket. Visst har det hänt att jag funderat på om jag verkligen låste dörren, men det är inget jag funderar på hela tiden.

Upp till toppen
Annons: