Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 4040 ggr
Arcade-Foodie
2017-11-04 03:40

Har svårt att prata inför klass

Jag studerar till lärare och jag har extrem låg självkänsla, utanför skolsammanhang tar jag plats och kan aldrig vara tyst. Jag har svårt med nya människor när det gäller skola då jag har mycket negativt från skolan. Och har en dålig självbild. Att prata inför klass har jag extremt svårt för, även fast jag kan massor och kan ett tal utantill. Så börjar jag stamma och hackar upp mig och glömmer information/fakta men när jag bara pratar för 3 st eller något går det bra. Jag är en extrem blyg person med ingen självkänsla men jag är bra på att spela social när jag vill. och extremt bra på att läsa av andra personer och ser ofta lätt hur andra mår, även fast jag kan spela naiv och vara lite tom i huvudet. Det är den personen många ser och många har visat ha det lätt att öppna sig mot mig och berätta om sina problem, och jag finns alltid där. Spelar ingen roll vilken tid på dygnet. Men min självbild och självkänsla är riktig låg. Finns det något sätt att bättra det, jag utsätter mig ofta för utmaningar och försöker alltid övervinna mina rädslor. Jag vill bli en bra lärare som kan hjälpa elever och motivera dom inom matematik, och hjälpa de som har det svårt inom matte, då jag själv vet hur kämpigt skolan kan vara.

Annons:
smartatjejenmaria1980
2017-11-11 19:11
#1

Jag hade också problem med att tala inför folk när jag var yngre, men sen började jag på vår teater och det gjorde verkligen skillnad. Ta teater lektioner eller dylikt, det kan verkligen hjälpa.

aksaz
2018-01-20 14:22
#2

Ja jag vet hur det är att prata inför folk ,med mig är det att jag har inte svårt att prata ,men när det kommer till turordning liksom presentera sig sitt namn då får jag ångest hjärtklappning mm mm, helvete s kval inför detta, kanske går att träna bort jag vet inte,❤️

aksaz
2018-01-20 14:22
#3
Scintilla
2018-03-17 00:44
#4

"Jag studerar till lärare och jag har extrem låg självkänsla"