Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 1682 ggr
vi_jja
12/9/17, 12:12 AM

Simma med kläder?

Heej, är lite orolig över en sak.. Både jag och min nya kompis har ett stort intresse för simning, så såklart skulle vi vela åka och bada i någon simhall tillsammans. Men jag som har för två år sen tillfrisknat från anorexi har fortfarande ingen lust att gå med baddräkt eller bikini. Brukar det vara okej att bada i en tröja på inomhus bad? skulle inte vela skämmas om jag har det och det inte är tillåtet. Väldigt tacksam för svar <3

Annons:
Scorpio97
12/9/17, 12:18 AM
#1

På dom simhallar jag varit på är inte vanliga kläder tillåtna tyvärr. Men om man kan hitta något heltäckande i "baddräktsmaterial" eller liknande bör det vara okej. Jag ser många simmare som har våtdräkt (eller något dylikt) i alla fall. 

Det kan säkert variera från simhall till simhall också. Så det är nog bäst att kontakta just den simhallen du ska till, eller kolla hemsidan om dom har någon :)

Jag hoppas det går att lösa på något sätt i alla fall!


//Jessie

vi_jja
12/9/17, 12:35 AM
#2

#1 ah okej :( vet att de tygen brukar sitta tajt på kroppen och är just det jag vill undvika. Hade helst velat ha något som gömde min figur med det finns inget sånt väll? Men tack i alla fall och ska kolla om jag kan skicka och fråga den vi tänkt åka till :)

Vixxen
12/9/17, 12:40 AM
vi_jja
12/9/17, 12:52 AM
#4

#3 känns lite bättre, men jag har väldigt breda axlar och det ser lite ut som det skulle framföra det ännu mer :(

Scorpio97
12/9/17, 1:09 AM
#5

Det finns även något som heter burkini, och vad jag kan se verkar dom sitta mindre tajt. Dom täcker även håret men det går säkert att vika ner (eller klippa bort) om man inte vill använda det. Tyvärr hittar jag inte om det går att få tag på i någon svensk butik.

Sen finns det ju långärmade sim-tröjor, men precis som du säger sitter dom åt precis som en baddräkt gör. Vet inte om det skulle kännas okej att köpa en i större storlek, så den sitter lösare?


//Jessie

vi_jja
12/9/17, 1:38 AM
#6

#5 tack! ska ta och kolla om man kan beställa någon sån :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: