Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2852 ggr
Kahja256
2018-01-31 16:33

Bomba med skönhetstips

Vad är dina bästa tips för att se fräsch och pigg ut? Kommentera!

Annons:
[Tuulikki]
2018-01-31 17:24
#1

Att dricka mycket vatten och få bra med sömn gör att jag ser piggare och fräschare ut🙂

Ska man se till produkter, typ smink, så tycker jag att man ser piggare ut om man böjer ögonfransarna och har på lite mascara. Hur mycket eller lite man vill ha är ju upp till en själv. Jag som är naturligt blond men färgar håret brunt tycker att det gör stor skillnad på mig bara jag fyller i ögonbrynen lite också🙂

Själv går jag på salong och får ögonbrynen och ögonfransarna formade och färgade. Har naturligt böjda fransar så jag ser pigg och fräsch ut utan smink när fransarna är färgade. Det tycker jag inte att jag gör utan🙂

[Scorpio_]
2018-01-31 17:33
#2

Jag sminkar mig egentligen inte utan gillar den naturliga looken men använder några produkter.

Brukar ta en dagcreme en ögoncreme/gel. Böjer ögonfransarna(använder aldrig mascara) tar läppbalsam oftast utan färg ibland i lätt rosa. Ibland om jag ser färglös ut lägger jag lite färg på kindbenen(rouge) men det syns inte mycket. 

Ät bra, duscha sköt om huden 😉 

När jag duschar tar jag bara schampo i rötterna och balsam i längderna, använder ibland balsamspray i längderna. Sprayar ibland mig med någon mer naturlig doft typ kokosparfym från the bodyshop(just nu) 

Klipp håret då och då, jag brukar sällan färga ögonbrynen på salong och noppa dem inte testat ögonfransarna kanske borde.. 

Något annat jag tycker är mysigt är att använda hårmasker och ansiktsmasker då och då, ha lite "hemmaspa"

224
2018-02-22 22:20
#3

peela huden ordentligt med en mekanisk peeling, färga ögonbryn+fransar, använda brun utan sol.

issuess.
2018-05-25 21:40
#4

Färga och plocka bryn, sköt huden med tvättning och återfuktning (personligen känner jag att kallt vatten gör att jag både känner mig och ser fräschare ut), använd läppbalsam regelbundet så läpparna är mjuka och lena. Ifall man har problem med finnar kan man använda Basiron vilket verkligen hjälper (receptfri salva på apoteket).

issuess.
2018-05-25 21:41
#5

Om man även tänker på kroppen så kan man se fräschare ut om man använder handkräm, kanske målar naglar alternativt bara ser till att naglarna är jämna, och även smörja in hela kroppen med någon hudlotion.

Upp till toppen
Annons: