Annons:
Etikett12-självförtroende
Läst 6996 ggr
issuess.
2018-05-25 21:33

Spetsiga bröst?

Jag är i övre tonåren och är trött på mina spetsiga bröst. Älskar dock dom när jag fryser för då blir dom helt runda och bröstvårtan sticker liksom ut, då har jag absolut inget att klaga på, då är dom helt perfekta. Men oftast så fryser jag ju inte och då är dom absolut inte runda och formen av en bröstvårta är obefintlig. Stör mig massor på detta.

Min fråga är om ni äldre tjejer/kvinnor kan säga att detta fenomen försvinner när man blir äldre? Eller är det operation som gäller?

Annons:
Honestyisdead
2018-05-25 21:53
#1

Så såg mina också ut. Min form ändrades till jag var vuxen.

issuess.
2018-05-25 22:10
#2

#1 Det ger mig iallafall lite hopp. Hur gammal på ett ungefär? 25, 35?

Honestyisdead
2018-05-25 22:27
#3

 Det händer ju under flera år när kroppen utvecklas och inte helt plötsligt.

issuess.
2018-05-25 22:57
#4

Jo det förstår jag men tänkte för jag vet inte exakt vad du menar med vuxen, det kan ju vara många olika åldrar.

[scadracun-disciple]
2018-06-04 13:41
#5

Vad intressant. Och vad jobbigt det måste vara med just det som du beskriver, bröst är ju liksom något som många lägger så mycket fokus på, vilket är ganska hemskt om du frågar mig. 

Hoppas du tillåter mig som kille att ge mig in i detta!  

Jag själv har haft ett jättekomplex sen tonåren, en klasskompis sa till mig att 'meh, du har ju inga axlar', jag gick in på toaletten och tittade (hade aldrig riktigt brytt mig om mina axlar) och stod och grät för mig själv, för jag tyckte att det stämde med vad hon sa. Jag trodde ju jag var fin haha ;) 

Jag har tränat massor men har fortfarande 'inga axlar' de bara är så och tittar man på reklamer eller hollywood filmer är alla dudes skitsnygga med väldefinierade axlar. Vem vill någonsin ha mig ? XD 

Anledningen till att jag kan skratta åt det är för att jag inte bryr mig längre. Jag är 28 nu. Jag skulle önska att jag hade mer skägg så jag såg lite äldre ut, jag har minst skägg av alla män i min omgivning men de säger att det blir bättre med åren. 

Varför är det så svårt att acceptera att sån här är jag? Vi gör oss själv så illa. Det blev enklare när jag bestämde mig för att: 'Såhär blev jag och jag har förtroende för att universum skapade mig som jag borde vara och att jag inte är född som något trasigt'. Vi är dem vi är! Vi kan inte göra något åt det. Vi måste försöka att inte fastna i dåliga tankar om oss själva. 

Och det hjälper faktiskt att träna på att kolla sig i spegeln och säga till sig själv att 'jag är fin!' och tvinga dig att TRO på det. Först känns det som att du ljuger dig själv upp i ansiktet, sen blir det lättare. Gör det varje dag i två veckor och jag lovar att det blir skillnad. Det blev det för mig. 

Varför skulle du inte vara fin? Vem bestämmer det? Det finns en anledning att du är du, du kunde inte ha blivit på något annat sätt! Även om det växer bort det du pratar om, så skadar det dig, sårar dig att inte vara nöjd med dig själv. Det är missnöjet som är problemet inte brösten/axlar/skägg bla bla. :P

issuess.
2018-06-04 16:06
#6

du har rätt. om någon annan tjej skulle se ut ungefär som jag och jag var kär i henne så skulle ingen sån skitsak stoppa mig från att tycka hon var fin. men det är ju just självkänslan som är dålig. gräset är grönare på andra sidan. jag försöker ibland tänka när jag ser mig själv att jag är någon annan, då kan jag se en annan sida av mig själv som inte är så jävla ful ändå.

Annons:
[scadracun-disciple]
2018-06-04 16:18
#7

#6 Nej du ser! :)  

Alltså, vännen, vet inte vad jag ska säga, men gör inte så mot dig själv, du förtjänar all kärlek (oavsett om du tycker du förtjänar det eller inte). 

Det finns en hel värld där ute med människor som tycker du är vacker (eller inte, det är så det fungerar), men det är inte på långa vägar lika viktigt som att du är ett fan av dig själv. Du är vacker! Och du är viktig! Det är inget cheesy hittepå, peppa och tomma ord. Du ÄR det.    

Tro mig, jag känner mig själv ofta oönskad, oälskad, äcklig och ful i andras ögon. Jag ser inte ut som de på TV, jag har ingen cool aura och tjejer på kö. Men vad spelar det för roll?  Jag vet att jag är awesome, ingen behöver berätta det för mig. Vill någon inte ha mig för att de har något problem med mig är det deras förlust, men jag vet att jag är kungen i djungeln haha. 

Finns det något med dig du tycker om ? : )

issuess.
2018-06-04 16:50
#8

<3 jag gillar min mage och mina former, samt mina ben.

[scadracun-disciple]
2018-06-05 08:09
#9

Härligt ju! 

Jag tycker jag har fin ögonfärg, sen tycker jag att jag är ganska rolig om jag får säga det själv. 

❤️ Ha en fin dag! Utan att vara dumma mot oss själva! 

Nu kör vi!

Granja Del Toro
2018-06-06 07:38
#10

#5 Du maste vara jakligt snygg du som knappt har skagg. Jag ar en kvinna som tycker om lena hakor. Jag gillar inte skagg. En orsak varfor jag drar till indianer. De har valdigt lite har, pa kroppen och ansiktet,  det har, de har, finns pa huvudet, och det ar oftast valdigt langt…mmmm…fniss

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

[scadracun-disciple]
2018-06-07 08:49
#11

Haha! <3 Creo yo soy, suficiemente. Pero no me importa. Sólo quiero amor (la verdad). Vi gillar olika, Granja, du bevisade det lite nu. Därför kan man ju kasta förställningar om normer och förväntningar i soptunnan. PM, kan vi fortsätta, indianer är ett intressant ämne ;)

[11:11]
2018-09-01 14:53
#12

Hej, issuess. Jag tror att du fokuserar lite för mycket på ditt utseende. Dina bröst är säkert perfekta som dem är, varför ändra på dem?

Kanske det finns ett skäl till varför du fick spetsiga bröst, förutom hormoner menar jag. Kanske det är en livsläxa för dig att lära älska dig själv för den du är och inte för den du kan bli genom plastikoperation. Men är du fast besluten på att göra det.. så kommer jag inte att hindra dig. Jag säger bara.. tänk på vad du kan lära dig utav det här.

serenas
2018-10-27 21:50
#13

Jag hade smala strut bröst i yngre dagar, men vet du när jag växte till mig i 20 års åldern, kanske tidigare så fick jag rundare bröst. Det är dom kvinnliga hormonerna som fixar till det, och du ska veta en sak, att du är underbar som du är.

Annons:
Linneola
2019-01-01 01:54
#14

Kan relatera till TS då jag själv har små spetsiga bröst. Ärligt talat så tycker jag att de är jättefina, det enda som känts jobbigt för mig är att de sällan representeras i samhället och då är det klart att en kan känna sig lite onormal. Men vi finns! Och vi är fina precis som vi är. Det finns många versioner av skönhet, och komplex sitter bara i huvudet. Det är inte kroppen som behöver förändras, det är perspektivet. Tyckte det var så fint det som [scadracun-disciple] skrev, var nyligen själv i en självförtroende-svacka och behövde höra de peppande orden. Så ville bara säga tack, och kärlek till er alla!

Xicilia
2019-02-10 20:47
#15

Jag har alltid haft olika stora bröst och sen jag plötsligt under en stressig period tappade många kilon har ena bröstet blivit helt deformation efter en för stor bh som legat just under bröstvårtan. Jag skulle vilja sätta in silikon, men enbart sen minsta storleken, bara för att de inte ska vara helt tomma. Men vet du när jag ser mina 2 barn så känns det otroligt oviktigt för även en simpel operation som en bröstförstoring är en risk. Jag vill hellre leva och vara frisk än ha ett perfekt yttre. Allt handlar om perspektiv. Och alla killar gillar olika. Du kanske träffar en kille som bara äääääälskar spetsiga bröst. 😊

Upp till toppen
Annons: