Annons:
Etikett08-personliga-berättelser
Läst 1688 ggr
Blueberry95
2018-11-20 15:48

Dålig självkänsla

Måste bara få skriva av mig lite. Och se om någon är i min sits som jag kan snacka med. :)

Jag har nog alltid haft problem med mitt egenvärde. Hade många vänner när jag var liten som jag var alldeles för snäll till. Var också jatteblyg. Det har blivit betydligt bättre nu nar jag är 23. Kan prata med folk utan problem och bjuda på mig själv. Men så fort någon visar intresse att dom vill bli min vän, främst tjejer. Så far jag jättesvårt att ta det på alvar, Tror liksom att dom inte vill vara min vän. Så det slutar med att jag inte hör av mig. På grund av det har har jag under ett par år träffat många killar, vilket är helt fel. Jag har liksom träffat dom och legat och hoppas på att dom ska gilla mig. Men sen är jag för på och dom slutar höra av sig. Sedan ett år tillbaka har jag träffat en kille, jag märkte i början att han inte var bra för mig, men bodde själv då och var ganska desperat av närhet, så vi började sova med varandra. Nu bor i ihop och jag har börjat upptäcka på riktigt att jag är värd någon bättre, men jag är fortfarande i stort behov av närhet och sällskap så jag kan liksom inte bryta. Vet inte hur jag ska ta mig ur den här onda spiralen, vill kunna leva ett avslappnat och känslofyllt liv, utan att hela tiden vara rädd for att bli avvisad eller ensam. Känner på mig att det ar dags att göra svåra beslut och ta en ny väg i livet…

Annons:
Tissetass
2018-11-20 17:00
#1

Läs din sista mening , du har ju svaret själv 🙂 Självklart är du värd att må bra, att ha en partner som får dig att må bra, som respekterar dig och behandlar dig bra. Fortsätt på det spår du är inne på du är på rätt väg! Nej, han är inte bra för dig 🙂 Jobba med din självkänsla. med bättre självkänsla kommer du som du säger, kunna leva ett avslappnat liv utan rädsla. Du värderar dig själv och låter inte ditt värde bero på någon annan. Been there done that!  Du är värd det bästa och att lägga tid på sopor… ger inte mer än sopor. Inte värt det lovar! Med bättre självkänsla så minskar också behovet av bekräftelse från andra och man mår bättre inifrån och ut. Ingen kille är värd ens välbefinnande.  Lycka till ! Bara pm:a om du vill! 🌺

Blueberry95
2018-11-20 17:20
#2

Tack! Har pm at :)

Skogsväsen
2019-01-06 01:33
#3

"Kan prata med folk utan problem och bjuda på mig själv. Men så fort någon visar intresse att dom vill bli min vän, främst tjejer. Så far jag jättesvårt att ta det på alvar, Tror liksom att dom inte vill vara min vän. Så det slutar med att jag inte hör av mig."

Här tror jag det kan vara bra att inte ha förutfattade meningar. För av min egen erfarenhet, när jag antar saker, så har jag oftast fel. Jag brukar ofta anta att det är mycket dåligare än vad det egentligen är.

Hoppas du finner ro med tiden! :)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: