Annons:
Etikett08-personliga-berättelser
Läst 635 ggr
Anonym
Anonym
10/10/19, 7:57 PM

Nästan alla svek - hur kommer jag vidare?

Jag har aldrig haft någon vidare självkänsla, och den har blivit än värre efter en flytt.

Jag och min respektive fick flytta pga ekonomiska skäl förra året. Själva försäljningen av huset var för djävlig, och flytten blev också ganska traumatisk.  Eftersom vi flyttade till min hemstad hade jag hoppats på att kunna vara mer tillsammans med min familj, som fortfarande bor här - men inget är det samma längre. Tidigare bodde vi långt ifrån, och då sa de alltid att om bara jag bodde närmre hade det varit helt underbart. Alla var alltid glada över att se oss när vi hälsade på och ledsna när vi åkte. Men nu har ingen tid med oss, ingen hälsar på oss, och när jag föreslår att vi ska träffas säger till och med släktingen som alltid varit min närmsta vän nej - utan förklaring. Vi blir inte inbjudna till något - förra nyårsafton satt vi hemma själva, trots att vi frågat de andra om de skulle göra något.

För att göra det hela värre har de vänner vi hade där vi bodde innan, som vi alltid varit tajta med (en av dem var min äldsta vän; vi råkade flytta till samma stad) liksom också tappat kontakten med oss. Jag får inget gensavr på det jag skriver, om jag befinner mig i området är det ingen som vill träffas och de vill inte komma hit…

Jag vet inte vad jag ska göra. Min självkäsla har som sagt aldrig varit bra och jag misstänker att folk typ står ut med mig istället för att gilla mig, och nu när i princip alla som stått mig närmst (förutom min respektive) svikit vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag jobbar verkligen på det; jag tränar, har precis skaffat ett nytt roligt jobb, försöker lära mig saker, utvecklas och tänka positivt, men minsta lilla grej, som bara att läsa orden "familj" eller "vänner" får all bitterhet och all besvikelse att bara välla in över mig, och då känns det som att alla bra grejor jag gjort bara försvinner och jag är tillbaka på minus.

Hjälp?

Annons:
Upp till toppen
Annons: