Annons:
Etikett08-personliga-berättelser
Läst 668 ggr
Elwira06
10/22/19, 10:06 PM

Simning imorgon i skolan...ångest!!!

Okej, imorgon ska vi ha bad i skolan. Denna klassen är ny eftersom jag bytte skola och jag har bara känt dem i några veckor, detta är vårt första bad tillsammans. Ingen vet om hur jag har haft det med simningen. På min förra skola så hade jag en simlärare som hette Mona, hon var hemskt mot mig. En gång gick det så illa att jag nästan drunknade tack vare henne, jo jag var 6 år och gick på simskola. Jag kunde inte simma och hade ingen flyt dyna,för det fick vi inte av henne. Och vi skulle hoppa själva ut på det djupa. Men jag ville inte för att jag var rädd för djupt vatten, då bestämde sig Mona för att putta i mig i i vattnet. Jag blev jätterädd och åkte långt ner i vattnet, sen fick en annan lärare hoppa i och rädda mig. Jag grät och var i chock, är det än idag. Ja , från och med den dagen så har jag varit rädd för bad i skolan, på fritiden är det jättekul. Vi har ju en ny lärare i simning nu men ändå. Och jag fick stå ut med Mona i flera år. Hon skällde ut mig inför klassen ett flertal gånger osv.. jag har varit hemma från skolan många dagar då det varit simtest speciellt. Inte nog med att jag har bad imorgon, jag ska även prata med kuratorn. Jag är nervöööööös😂😭. Jag vet att hon är jättesnäll har träffat henne innan, men är ändå nervös, vad ska jag prata om? Har så mycket jobbigt, simningen, ångest, depression, vänner, utanförskap, familj osv…. HJÄLP! jag vet inte vad jag ville få ut med detta men ville väl bara skriva av mig.

Annons:
Cireea
10/22/19, 10:28 PM
#1

Jag tycker att du ska prata med din nya simlärare om dina tidigare erfarenheter och att du kanske behöver lite extra stöd. Du kan även prata med kuratorn om dina upplevelser, för det är tydligt att det tynger dig, och då kan säkert hon också hjälpa dig på sitt sätt. Kuratorn är där för att du ska kunna prata ut och för att du ska kunna få hjälp med sånt som du vill ha hjälp med. 🙂

Har du fått några vänner i klassen än? Om du känner dig trygg med någon kanske du kan prata med den personen om dina upplevelser kring bad. Då kan den vännen stötta och hjälpa dig också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Elwira06
10/23/19, 7:36 AM
#2

Cireea tack för dina tips! Jo jag tror att jag ska säga att jag behöver extra stöd inom simning, kuratorn vet jag inte än vad jag ska prata med henne om, tänker att säger jag till simläraren så behöver jag inte säga det till kuratorn också. men tack! :)

Elwira06
10/23/19, 7:36 AM
#3

Och nja, vet inte. Har nog inte fått någon vän jag riktigt klickat med än..

Upp till toppen
Annons: