Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 15-självkänsla
Läst 1959 ggr
molam
1

Jag har en dröm

HEj jag har en dröm att nån dag kunna stå inför en publik och sjunga men jag har på tok för dålig självkänsla.

Nu undrar jag om nån har ett förslag om hur jag ska få bättre självkänsla

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Cahira
1

Våga var stolt över saker du gjort bra! Lär dig se dina starka sidor istället för dina svaga/negativa sidor. Sluta tala ned på dig själv, kalla dig inte dum/dålig/korkad osv. Tacka om du får en komplimang. Självbelöna dig själv! Jämför dig inte med andra. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Azorerna 2014
0

Jättekul med folk som har drömmar och våga vara stolt över saker du gjort och sluta tala illa om dig  själv och att ha drömmar är något bra.

molam
0

Jag tycker att jag har försökt allt men ingen verkar funka jag älskar att sjunga och vill tala till folk igenom musik så jag skulle göra vad som helst för att lyckas

Cahira
0

Sjung för dig själv, spela in dig och lyssna. Säg inte bara "Det låter förjävligt" och lägg av, utan fundera på vad du behöver träna på och vad dina styrkor och svagheter är och jobba därifrån. När du spelar in dig själv kan du hjälpa dig själv "i hemlighet" så att säga. När du har mer självförtroende över ditt sjungande kan du sjunga för personer du litar på, och sedan utöka cirkeln och kanske sjunga på ett torg eller liknande. Babysteps! Du kommer klara det!

molam
0

Mm men det är bara ett litet problem ''/ när jag sjunger for mig själv och spelar in låter det asbra, men när jag sjunger inför människor (som jag har gjort ett par gånger med en kompis som får mig att bli lite säkrare) så låter det förjävligt pga nervositet för då håller jag allt inne så blir min röst sjukt ljus ist

Cahira
0

Det kanske blir bättre om du börjar med att sjunga i telefon till denna kompis? Eller med ryggarna mot varann så det inte blir sån "ögonen på mig" känsla? Börja med den kompisen som får dig lite säkrare och sjung ihop tillsammans, gör duetter och annat. Det kommer! Ha kul med det! :)

isafisa
0

Har precis samma dilemma som dig :) När jag är själv eller spelar in när jag sjunger låter det bra, men så fort någon lyssnar vågar jag inte ta i på samma sätt och då blir det lätt falskt och helt fel bara. Men sjung i avslappnade situationer först, i bilen eller om ni bara sitter och lyssnar på musik :) Så det inte känns som att "oj nu måste jag sjunga bra för nu förväntas jag göra det".  :)

molam
0

HÄr är ett exempel hur det låter när jag sjunger inför folk Det låter Falsk skränigt och jag tappar orden och sjunger i fel takt pga rädsla och osäkerhet pga min dåliga Självkänsla

http://www.youtube.com/watch?v=hGYhC1dIxMA

Cahira
0

#8 Tycker det låter fint! Du är bättre än vad jag är då jag sitter ensam. :) 

Måste fråga, vad är det allra värsta som kan hända av att sjunga inför folk? Vad är du rädd ska hända?

molam
0

Jag har varit väldigt utsatt från 6-års till 9-an och därav har jag sjukt låg självkänsla då jag tror att allt ska hända om igen ''/

Cahira
0

Utsatt hur? Mobbing? För ditt sjungande?

molam
0

För allt mobbing mitt sjungande och min musik hur jag gick och hur jag betedde mig att jag inte pratade så mycket ol Listan kangöras mycket lång

Cahira
0

*bamsekram* Du har inget att skämmas över, du är perfekt precis som du är och du har superfin sångröst! Låt inte dom där svinen stjäla din dröm och ditt liv ifrån dig! Ge dom inte det nöjet!

molam
0

Det vill jag inte heller! ^^ Jag älskar att sjunga! och jag vill tala till folk genom min musik ^^ Därför skriver jag också låtar. Men jag är rädd att så länge jag lider av dålig självkänsla kommer det aldrig att gå.

Men jag försöker desperat att skaffa bättre självkänsla så hittade jag den här iFokus sajten och hoppades på att få lite hjälp hur jag ska kunna bearbeta min låga självkänsla! ^^

Cahira
0

Jag hoppas du lyckas, det gör jag verkligen! Att uppleva livsdrömmar får dig att känna som att du står på ett berg och tittar ut över världen och utsikten är så bländande vacker att du vill svimma och gråta och bubbla ut i skratt på samma gång! 

Men då du sjunger, säg åt dig själv, Ingen kan stjäla min dröm ifrån mig! Detta är MITT liv! MIN dröm och jag gör detta för MIN skull! och till sist kommer du känna kraft från dessa ord och känna dig mer empowered. :) 🤗

molam
1

Då ska jag testa det! ^^ Tackar så hjärtligt ^^

Cahira
0

Stort lycka till! 🌺