Jag vill ha bättre självkänsla
Hur slutar jag att jämföra mig med andra? Hur slutar jag att känna mig osynlig och värdelös?
Dessa tre känslor eller tankar förgiftar mig. Jag känner hur osunt det är och det räcker verkligen nu. Jag ska inte behöva slösa mera tid på detta, utan njuta av livet. Om jag har tur har jag många år kvar, och det vore så fantastiskt om jag kunde må bra den tiden. Hur gör jag?
(Jag har provat att läsa det som är kostnadsfritt på nätet, finns en hel del, men jag tar inte åt mig riktigt. Det är mest bara fina ord och inget har hittills skakat om mig så pass att jag tagit mig i kragen.)
#0 Träning. Du måste upprepade gånger tala om för dig själv att du är bra som du är; att du är värdefull, vacker, intelligent och unik! Gör gärna detta framför en spegel, bry dig inte om ifall du inte tror dig själv inledningsvis. Om du från början har en låg självkänsla så kommer du, de facto, inte tro dig själv. Men fortsätt ändå, gör en vana av att berömma dig själv. Kom bara ihåg att inte berömma dig själv för det du har presterat, utan endast för att du är den du är, ditt egenvärde!
Att etablera en ny föreställning (att du är värdefull) tar tid. Detta beror på att höger hjärnhalva, som står för automatiska processer, behöver 21 gånger på sig att fastställa det nya mönstret. Men när rutinen väl är inarbetad så kommer du som en rutin tänka på dig själv som värdefull. Så ge inte upp utan sätt igång processen att omforma dig själv för att nå din fulla potential.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/