Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1608 ggr
Olivia Dogberg
2020-03-15 21:08

Svårt att lita på folk

Hej, jag är en tjej på 15 år som bara behöver skriva av mig och få råd ifrån andra här i gruppen. Jag och min närmsta tjejkompis har nyligen börjat umgås med lite nya personer (killar) typ varje helg. De är sköna, vi har det kul och jag pratar väldigt mycket. Ända sen 7an har jag haft svårt att prata när vi hänger många i en grupp, och jag är egentligen inte sån, men antar att det har släppt nu då för med dessa killar snackar jag mycket och jag tror ändå de tycker jag är skön. Killarna i min skola har snackar rätt mycket ”skit” om mig förut innan jag slutade bry mig, vilket sänkte mitt självförtroende. Därför har jag nu lite svårt att lita på folk, och jag övertänker extremt mycket gällande allt. Bland annat hade de börjat planera en fest till nästa helg hos en av killarna och bjudit/pratat om det med min tjejkompis, men inte mig. Jag är ganska säker på att de faktiskt ska bjuda mig när det närmar sig. Men ändå kommer tankarna om att de snackar skit och försöker dölja festen för mig. Mest för att när jag frågade om det med festen stämmer de sa de ”Aa kanske men inte helt bestämt” och min tjejkompis fick dessutom inte säga något till någon om festen. Jag vet att de är ärliga med mig, för de har ingen anledning till att inte vara det (och jag litar på de), men ändå har jag varit fundersam och övertänkade hela dagen för att jag är osäker på om jag blir bortvald och ljugd rakt upp i ansiktet. Jag är en sån person som övertänker EXTREMT mycket och allt ändras då om i mitt huvud. Kan någon känna igen sig i att man tror att allt och alla snackar skit och ogillar en? Behöver bara skriva av mig haha, kalla mig dramaqueen.

Annons:
Olivia Dogberg
2020-03-16 21:12
#1

Ps. Heter Julia igentligen men har ett gammalt namn här haha

Jagälskardhari45667
2020-04-17 18:20
#2

Jag känner mig faktiskt igen mig men jag vet att vissa av mina kompisar pratar skit om mig. Jag är också en som övertänker mycket.  Jag hade aldrig kunnat säga till mina kompisar vem jag gillar för att de skulle bara berätta för alla.

Upp till toppen
Annons: