Kom igen!
Har du dålig självkänsla? Precis som jag? Jag och många andra har kanske komplex över hur man ser ut, kan inte ha bikini, vill inte ha tajta kläder osv… Men har ni någon gång tänkt på att jag tror att det inte finns ögon här i världen som är helt nöjd med sig själv och sitt liv. Jag ville ett tag inte ha bikini för att jag undrade vad folk skulle säga? En gång var det faktisk någon som blängde lite fult på mig och tittade upp och ner och himla med ögonen. Jag tyckte mest synd om den personen. Ofta är sådana personer som ex mobbar andra människor och så, så har dom kanske egna problem. Eller är avundsjuka. Så jag tyckte synd om det tjejen, hon hade väl inget bättre för sig än att blänga så där. Kanske hade hon själv komplex, kanske hade hon inget bättre för sig. Eller kanske, var hon en på miljonen som var så nöjd över sitt liv och sitt utseende så att hon tyckte att hon hade rätten att gå och blänga på folk så där. Man kanske skulle kunna tro att min självkänsla skulle gå till botten där, men det gjorde den inte. Nästa dag gick jag till samma strand och hade min bikini på sig. Nu älskar jag att gå i bikini. Så kom igen! Du är inte ensam om detta! Gör bara det du är rädd för, kanske att ta på sig bikinin, vem vet? Alla är olika! Det är det som är unikt med oss! Ingen är perfekt!
Bra tänkt :D Av egen erfarenhet "blänger" jag endast på folk när jag mår som sämst över mig själv. Det blir som ett behov att få ner alla på min nivå eller under mig, för annars känner jag mig för dålig. Men nu är jag så medveten om detta att jag inte blänger längre, och om jag kommer på mig själv med det så ger jag mig själv en fet smäll inombords och säger åt mig att nu får jag ta tag i mig själv för så här kan jag inte göra :)
(: Jag hade komplex för mina öron, då några i klassen retade mig för dem. Men jag tänkte såhär, att om jag opererar mina öron ger jag mig för de idioterna! Och dessutom skulle de bara hitta nya saker på mig och påpeka dittan och dattan. Så jag struntade i min operation! (: