Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 2532 ggr
Ove555
0

Prestige

Är det inte för mycket prestige på internet?

[Tuulikki]
14

Nej?

Ove555
0

#1 Om vi tittar på det dagliga livet i Sverige. Tror du inte det är så då att man gärna slår ner på andras fel och brister, men inte gärna vill erkänna sina egna?

[Tuulikki]
13

Nej, jag känner att folk mer än gärna klagar på _både_ sig själv och andra

Ove555
1

#3 I vilka situationer känner du att folk gärna klagar både på sig själva och andra?

Ove555
0

#3 Folk klagar på sig själva, det har man ju hört, men jag tror det är mycket vanligare att folk klagar på andras fel än sina egna när man pratar med varandra, och även i diskussioner på internet.

[Tuulikki]
10

#4 & #5 Svårt att svara på, är ju så olika. När upplever du att folk klagar osv? För att vända frågan till dig.

Ove555
0

#6 När folk pratar med varandra om andra. Och även i diskussioner på internet tycker jag folk verkar vara snabba med att kritisera andra.

Och det är nog oftast så att man är mer benägen att ta sig själv i försvar än att försvara andra, det är nog därför det finns ett ordspråk som lyder att man är alltid sig själv närmast.

Maria
11

#7 I diskussioner så är det väl ganska självklart att man står för sin åsikt och talar för den.

Svårigheten kommer ju när någon tycker att den blir kritiserad bara för att man inte håller med.

De flesta trådar handlar ju om diskussioner och åsikter. Jag ser det som en uteckling när en tråd innehåller olika ståndpunkter och olika människor får göra sin röst hörd.

Jag förstår inte varför du använder ordet "försvar" Det är ju inte krig vi pratar om😉

/Maria

Ove555
0

Jag ber en adiminstratör att radera den här tråden.

Maria
7

#9 Varför det? Var det för att jag skrev i tråden?

/Maria

[Tuulikki]
7

#9 Jag ser ingen som helst anledning att ta bort tråden. Vi administratörer drar oss för att radera trådar, särskilt om det inte finns någon anledning till det. Sajten dör ju om man tar bort allt, + att detta kan vara intressant att läsa. Kanske inte för dig, men för någon annan.

Ove555
0

Jag tycker det var dumt att jag startade den här diskussionen för jag vet inte om det är för mycket prestige på internet. Jag har bara fått den uppfattningen att det är det, och eftersom jag inte har kommit på något bra argument som stödjer den uppfattningen så vill jag inte diskutera detta.

Men om ni tycker det finns diskussionsunderlag för en sådan här tråd, då tycker jag visst ni kan fortsätta att diskutera detta, men i så fall ber jag er att inte blanda in mej i diskussionen.

[Tuulikki]
7

#12 De som vill diskutera ämnet behöver inte blanda in dig, nej. OM de skulle göra det kan du välja att inte svara. Enkelt. :)