Ytlighet?
Har man som jag varit "fast" i ett och samma förhållande i fem år och är så pass ung som jag är så blir man rätt bekväm av sig. Jag har märkt under senare år att jag har gått upp i vikt, fått bristningar, blivit pluffsig i ansiktet och andra skavanker.
Nu när jag längre inte är i det förhållandet, singel för första gången sedan jag var 15 år gammal och ska ut på marknaden, hur ska det gå till med så kasst självförtroende?
Hur ytliga tror ni killar är? Tror ni dom flesta bryr sig om bristningar och annat sånt? Jag har precis börjat prata med en kille jag tycker om att prata med, vi kommer bra överens, skojar och sådär men han säger att han vill träffas men jag blir jättenervös och orolig att han ska springa i panik om han får se min kropp…
Ni som finner er i samma situation, vad ska jag göra? Hur hanterar ni en sån situation? Vad skulle ni göra om ni var jag? Förvarna honom om vad han är påväg att få se? låta honom upptäcka det själv? 😭
Jag försöker strunta i mina skavanker. Vissa dagar går det, andra inte. Jag har haft 2 seriösa förhållanden och ingen av de killarna brydde sig om mina bristningar, de såg dem knappt. Jag tror att du kanske är lite för medveten om dina "brister" och omedveten om allt bra med dig själv!
Jag vet inte, men jag tror att killar inte bryr sig om samma saker vi tjejer gör. Såklart är alla killar olika, men det känns som att de inte är så insatta i bristningar och celluliter ;)
Jag mådde dåligt väldigt länge och i den svängen gjorde jag och min pojkvän slut, vi var tillsammans rätt länge. Då kände jag precis som du, vad gillar killar? Duger jag?
Sen gick det några månader och för 3 veckor sen hände det grejer i mitt liv som gjorde att jag nu mår jättebra! Jag vaknar glad och lägger mig glad och det syns på mig att jag mår bra och är lycklig. Min utstrålning har ändrats totalt och på denna korta tid har flera killar fått upp ögonen för mig. Först trodde jag att det var en ren slump, men då sa den ena att han tycker om att vara nära mig för att jag är så glad hela tiden. Då snackar vi komplimang!
Nu blev mitt svar väldigt långt och flummigt, men det jag ville komma fram till var att attityd/utstrålning gör väldigt mycket. Ett leende är verkligen det finaste sminket man kan ha😃
Beror på hur du tänker träffa dem. Är det via internet så är utseendet mer betydande än om det är IRL. All din personlighet försvinner ju i texten i princip, såvida du inte är enormt skicklig att uttrycka dig i ord. Däremot så skulle jag personligen inte bry mig så mycket om mindre skavanker på en person om jag träffade henne irl och fastnade för hennes personlighet. Visst är det dock trevligt med de människor som tar sig tid att träna nån gång i veckan för då mår de bättre och lever längre, och faller man för någon vill man ju ha så många år ihop som möjligt.
Dock det som är viktigast är att du är trevlig och gillar dig själv, så jobba mer på att acceptera dina brister och var stolt över dina styrkor så säljer du dig själv bättre. Inget får mig att falla så snabbt som ett genuint leende och skratt och det är inte fullt lika kul med någon som konstant ursäktar sig för utseendet eller liknande. Träffa någon som gillar dig för den du är så löser sig resten sen, och vill du ändra din kroppsform så är det inte så värst svårt heller även om det tar mycket planering, avsätta en del tid och stort engagemang.
Är det på nätet du jagar killar så lägg upp ett foto som faktiskt är rättvisande även om det kan kännas mindre kul (betyder inte att du ska välja den bild som är mest ofördelaktig heller). Hellre träffar jag någon som jag tänker sisådär om och blir glatt överraskad över att hon är sötare än jag först trodde, än se en modellbild som är totalt missvisande. Många lägger upp bilder som är 3 år gamla där de var 20 kg lättare och det blir lite överraskande när man träffar dem. Inte för jag skulle låtit bli att träffa dem om de lagt upp nya bilder men förväntningarna kontra verkligheten blir fel och första mötet irl vill du ska vara bättre än förväntningarna till en början, inte tvärtom. Ytligt, visst men så är det.
Dessutom, det är roligare att se i blicken på den man träffar att de blir glada och lättade över att det är bättre än de hoppades, rent fysiskt iaf. Sen kan de ju bli besvikna över hur torr och trist man är i verkligheten men det går ju inte att förändra oavsett ;)
Mitt råd, sluta nojja så mycket, var ärlig med vem du är utan att ursäkta dig och träffa den du är intresserad av tidigt istället för att dra ut på det. Du kommer inte behöva fundera så mycket och är det någon som tycker utseendet är viktigast i världen är det troligen ingen du vill lägga tid på ändå.
Killar är inte fullt lika ytliga som vi tjejer tror är min erfarenhet. Jag anser mig va lite plufsig, har lite bristningar osv, men killar runt om säger nåt helt annat, och nu när jag kilar stadigt fattar inte min kille vilka ögon jag använder :P
Så slappna av, det är din personlighet som får dom på fall hur som helst, och din kropp är garanterat mer än vacker :)
Och jag skulle inte säga något om det, låt honom upptäcka själv. Gillar han inte vad han ser så finns det en hel hög med andra som gör det. :)
Skit i vad andra tycker , var bara den du är! En ytlig kille som enbart går på utseendet är inget du vill ha ändå!