Känner mig så ful
Jag har sjukt kasst självförtroende, men lite bättre har det blivit sen jag blev tillsammans med min nya kille som säger att han tycker att jag är vacker.
Men det är inte lätt när man ser hans exflickvänner och hur snygga dom är. Dom är betydligt snyggare än mig.
Jag får ofta känslan av att han egentligen tycker jag är "helt okej" och nöjer sig med mig eftersom han hade varit singel och känt sig så ensam väldigt länge innan han träffade mig.
Jag är lite småknubbig och har ganska mycket celluliter på rumpan och låren. Dessutom har jag många stora finnar i ansiktet och på ryggen och dålig hy i övrigt. Är också väldigt blek så det syns väldigt tydligt. Har många "äckliga" skavanker och sånt som jag själv äcklas av hos mig själv.
Min kropp är dessutom väldigt slapp och "dallrig" och opropotionerlig. Har jag en tajt klänning ser jag ut som michelingubben…
Känner mig väldigt ful i jämförelse med min pojkväns exflickvänner och vill knappt titta mig själv i spegeln, vill verkligen inte ha sex när det är ljust och verkligen inte duscha med honom.. Är rädd att han ska sluta tända på mig..
Vad ska jag göra för att känna mig mer attraktiv? Mår verkligen dåligt över hur jag ser ut..
Finns nog bara 2 saker man kan göra
1. Gör något åt det du inte gillar det gjorde jag, tyckte inte om den där knubbiga tanten i spegeln så jag började träna varje dag och åt nyttigt så jag fick muskler och gick ner en hel del och sedan har jag behållit min vikt för det här är den personen som känns mest rätt.
alt.
2. Lär dig älska varenda cellulit och finne du har. Finns många överviktiga kvinnor som utstrålar självsäkerhet och att de trivs väldigt bra med sin storlek. Trivs man med sig själv så blir man ofta attraktiv hos det motsatta könet. Finns många kvinnor som inte är fotomodeller som har lätt få pojkvänner och det hänger ofta på självkänslan.
Jag känner som dig ibland. Känner mig jätte ful, ser varenda liten grop i låren och varje finne på kroppen. Min kille har haft ganska många fler partners än mig och jag har jämfört mig med dem. MEN en sak som är viktig at tkomma ihåg är: Det är DU som är hans tjej, DU har något som ingen av hans ex har - honom.
Jag försöker att utsätta mig själv för situationer jag tycker är jobbiga, ex duscha med honom och klä av mig med lampan tänd. Sanningen är ju också att vi själva ofta är väääldigt hårda i vår bedömning av vår egen kropp. När jag säger till min kille att jag känner mig ful så tittar han på mig som om jag vore galen :P Så jag försöker att acceptera min kropp som den är :) Jag tränar även ganska regelbundet för att bli starkare, men inte så mycket för att bli snyggare.
Vill du ha lite pepp eller så när det känns som jobbigast så får du absolut PMa :)
Jag känner mig ständigt ful men accepterar det på nåt vis. Tänker "jag ser ut som jag gör, att det stör andra är inte mitt problem.
Vissa saker kan man ändra på, men när det gäller ansikte som exempelvis tycker jag man kan se ut som man gör. Jag har enorma komplex över mitt ansikte ,men jag finner mig i det. 🙂
Tror att folk är så upptagna med sina egna problem så de hinner inte ens lägga märke till andras ! Jag själv letar ju fel hela dagarna på mig själv men inte fasen ser jag några fel på någon annan :D
Sen så tycker jag att ju mer man träffar en person desto vackrare blir den! Så tycker jag iallafall :)
Jag har haft samma problem och har nog samma problem kvar i viss mån. Det är något man inte tycks kunna fly ifrån helt och hållet.
Sen tar jag och tittar på min kille och jag ser alla hans skavanker men jag älskar honom och även alla hans skavanker. Jag tänker att det är väl så han måste känna för mig också och det känns betryggande.
Ingen är ju perfekt.
Men det som har hjälpt mig är att börja träna. En dag fick jag nog så jag tog itu med eländet och fast jag fortfarande har kvar mina celluliter så känner jag mig ändå snyggare än tidigare.
DU är den han vill vara med, och DU är kanonfin med eller utan finnar/celluliter/skavanker. :) skönhet ligger i betraktarens ögon, säger man ju ;)
Tänk på att känslor han har för dig spelar mycket roll i hur han uppfattar dig, i hans ögon ser du mycket bättre ut än du uppfattar dig själv.
Sen som många sagt, träna på gym är något alla borde göra, mest för hälsans skull, men oxå för utseendets skull. Ju bättre du mår fysiskt ju bättre kommer du må psykiskt, sen är kost väldigt viktigt när det gäller hyn speciellt.
Sen påverkar hur du ser på dig själv väldigt mycket hur andra ser dig, mycket på grund av kroppspråk. Men det är mer viktigt för killar än tjejer.