Hur mår du?
Livet är verkligen en bergochdalbana. Det är inte alltid roligt, men det är heller inte alltid tråkigt. Jag blir lite nyfiken på hur det är för dig!
Hur är det för dig just nu? Hur mår du? Händer det något roligt/tråkigt i ditt liv?
Jag är väldigt stressad nu många perioder pga skolan.
Men får jag bara vila upp mig, ta det lugnt osv så mår jag toppen just nu🙂 Ska sommarjobba hela sommaren, skolan fungerar hyfsat (även om det är jobbigt nu för att det är mycket att göra), har en underbar sambo, underbara djur, underbar familj ect 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Idag känner jag mig rätt ur balans, men nu skall jag sova och hoppas morgondagen som är min födelsedag känns bättre.
Jag hoppas att jag snart hittar drömjobbet som gör mig mer motiverad, det som får mig att må bra, är min underbara dotter, som gör att jag måste orka och min familj och min kör.
skolan gör mig alldeles sjukt stressad, jag hinner inte slappna av, jag tar snart studenten så jag oroar mig givetvis för hur jag ska hinna allt…
annars är det väl OK, inte bra men inte dåligt. vet inte om jag trivs helt med allting i mitt liv.
#3 Åh, vad tråkigt att höra😮Student-tiden ska ju vara rolig, spännande och alldeles, alldeles underbar!😃
#4 Precis.😕 borde liksom vara "jippi, inte ens två månader kvar!! *överlycklig*" inte "åh nej.. inte ens två månader kvar, och jag har massa grejer att göra för att klara kurserna.. STRESS!"
det kommer väl bli sådär spännande och ivrigt när man vet att man kommer klara alla kurser, men just nu vet jag inte om jag kommer göra det..
jo då det flyter väl på för tillfället men hoppas att det håller i sig e man 20 och har jobb ska man ju vara glad i dagens samhälle :)
Ja idag känns det bra, fint väder med sol, som gör en glad. Hoppas bara få hitta ett annat jobb snart innan jag går under av tristess. Svårt när man vill byta bana och rikta in sig på nåt annat, men ändå behöver jag min erfarenhet jag har idag.
Snart helg igen och hoppas snart att värmen kommer.
Hej !
Idag har det känts rätt bra, varit med dottern på dans och träffat trevliga föräldrar och promenerat hem i det fina vädret.
Snart helg och det känns toppen.
Livet går upp och ner, varje minut av dagen. Jag kan ha bra stunder på en dag och mindre bra stunder på en dag.
Idag oroar jag mig över att inte hitta en dagmatte åt min hund, jag behöver verkligen börja jobba. I värsta fall får det bli deltid/få timmar per dag och då får Molly vara hemma i början..
Hur jag mår just nu: hungrig (nyvaken, måste äta snart) och fortfarande trött, haha.
Med mig är det hur bra som helst, min självkänsla är på topp och allt bara rullar på! 😃
#10 Fy vad härligt att höra!😃 Mer sånt till folket!
#11 Jag ska svara på ditt PM alldeles strax förresten! :-) Så du vet.
Just nu är jag rätt glad. Skolan är mindre krävande än vanligt, bråkar inte med någon och folk har verkligen börjat se mig😃Självförtroendet är också rätt najs just nu, är inne i en träningsperiod men får såklart lite ångest när jag klämmer i mig hela godispåsar mitt i veckan (vilket jag gjorde igår, höhö)… I guess it's called balance😇
Livet är egentligen bra. Men hinder kommer, en efter en. Och kaboom så mår man dåligt helt plötsligt, så ja Livet är en bergochdalbana… :/
Xx Linda
Det är ganska bra just nu :) Jag har fått en boost i livsglädjen, jag har nämligen formulerat vad jag vill uppnå med de 5 kommande åren :)
Just nu känns det tungt, när jag verkligen inte trivs på mitt jobb, och skulle vilja komma därifrån fortare än kvickt. Jag kanske skulle ta och göra som ett inlägg formulera vad jag vill uppnå de närmsta åren.
Jag känner mig lite deppig faktiskt just nu.
Är rätt slutkörd och skulle vilja resa bort. Men borde vara glad för jag skall på intervju för ett jobb jag verkligen tror på och som skulle kännas skoj att få, men man vet ju inte nåt förräns man varit där.
HEj !
Jag mår sådär, en jätteskön helg med fint väder och så, men idag var jag på intervju för en tjänst som känns som mitt drömjobb och det skulle passa mig bra och få mig att må bra istället för detta ställe där jag vantrivs.
Vill resa till solen och som sagt få detta jobb det är två önskningar.
Men helgen var underbar med min familj och dottern, hon gör att jag orkar gå till ett jobb som gör mig deppig.
Jag har varit deprimerad till och ifrån sedan förra "sommaren", särskilt under hösten och vintern. Vissa perioder, högst ett par veckor i taget, har det kunnat kännas bättre, men sedan har humöret sjunkit igen. Men sedan sedan det fina vädret började och jag kom igång med min löpträning har humöret varit stabilt på en bra nivå. Det har hållit i sig en dryg månad nu. Självkänslan börjar växa, jag ältar inte tråkiga händelser i det förflutna på samma sätt längre. Jag börjar känna igen mig själv igen. Jag har också kunnat börja göra mig lite bättre förstådd av de myndigheter jag har att göra med. Nu börjar jag återfå hoppet om jag äntligen skall kunna få ordning på mitt liv.
Nää, jag mår inte särskilt bra just nu… 😐
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag är.. Överlycklig, ledsen, rädd, nervös, glad, stressad & mer ledsen just nu.
Överlycklig - ska få kattunge
Ledsen - kaninen måste få somna in
Rädd - ska åka flygplan på tisdag
Nervös - inför flygningen
Glad - tog studenten med fullständiga betyg
Stressad - ska packas och grejas inför resan imorgon.. herregud!
Har inte mått bra alls den här veckan. Har varit mycket bråk i "familjen" senaste tiden. För mycket knäppa saker som händer och hårda ord. Stött på alldeles för många arslen och konstiga människor under kort tid. Bråkade med en hantverkare idag som skulle byta ut allas ytterdörrar i trappen. Han började med min idag bl.a. och skitade ner som fan i hallen, spåndamm på kläder och skor, la skruvar och grejer på en fin möbel som jag förvarar åt farsan just nu, och lämnar till råga på det, den nya dörren obevakad, på glänt, i minst en halvtimme när jag inte var hemma, ingen märkte el var på våningsplanet när jag gick in i lägenheten heller…"varsågod att sno allt jag äger" i princip.
Blev helt vansinnig först och ringde bovärden och skällde sen ut hantverkaren..sen sätter jag mig ner lite senare och får dåligt samvete, som om jag har gjort något fel..sjukt :/
…sa jag att det springer en dement tant och drar i min dörr och försöker komma in i lägenheten av nån anledning? Livet är härligt ibland ^^
Fick inte det jobbet jag var på intervju för, men har varit på intervju för ett annat jobb och hoppas att få det men nu i semester drar ju allt ut på tiden och hoppas orka med mitt nuvarande jobb tills jag hittar ett nytt. Jag vill verkligen kunna få trivas på sitt jobb, för jag mår jättedåligt.
#23 Håller tummarna!
Idag mår jag så bra att jag nästan sitter här och grinar. 😃 Allting faller på plats och snart kommer bästa vännen hit för att baka sockerkaka och planera det sista av resan. 😃
Hej !
Tack och jag är så glad att jag hittat denna tråd, för jag behöver få nånstans där jag kan skriva av mig. Jag trivs inte alls på jobbet, men den som ger mig styrka och ork att gå till jobbet är dottern som jag kan pussa och krama varje dag.
Jag hoppas få lite mer respons från intervjuer och annat efter semestern.
Musiken ger mig också styrka.
Snart är det i alla fall helg.
Tack för att ni håller tummarna det behövs.
Har fått en intervju till med samma företag som intervjuade mig förra gången, och för en tjänst jag verkligen vill ha och skall träffa dem i augusti, hoppas att jag får fler intervjuer inbokade. Har hittat en lördagsaktivitet till dottern också förutom hennes dans och sen har jag fått rabatt på ett resemål dit vi vill åka nästa år.
Hej !
Känner mig sliten, men glad att jag fått en intervju till på det företag jag vill jobba på och hoppas få svar från de andra tjänsterna efter semestern.
Jag mår sådär, är rejält slutkörd av jobb. Och längtar helst utomlands ett par månader för att vila upp mig rejält, men det blir inte det i år i alla fall.
Jag har panikångest, och just nu är det en period med mycket mer ångest än normalt, och det på grund av stress. Har levt ett så lugnt och fint liv så pass länge nu - och nu blev det plötsligt tusen saker att tänka på med nytt jobb, hunddagis och plugg på 150%. Spännande, men oerhört ansträngande.
jag mår inte alls bra nu :( har förtillfället inprincip ingen stans att bo. jag är nästan 90% säker allergisk mot min hund och kanin så måste kanske sälja dem (får reda på det om några veckor..) mitt förhållande med min kille är väll inte på topp nu heller.. :/
Just nu har jag semester, men ändå inte riktigt på topp jag vill få ett nytt jobb och bara slippa mitt jobb, annars är allt bra, förutom det faktiskt.
Men jag längtar till augusti när jag får mer besked kring jobben som jag sökt, aldrig jag längtat så till augusti.
Men på tisdag åker vi till skärgården ett par dagar, och dottern mår bättre än nånsin tidigare.
Jag mår sådär. Har alltid jättesvårt på morgnarna.
Om jag ligger kvar i sängen kommer destruktiva och svarta tankar. Alltid.
Så jag brukar tvinga mig upp, ta en kopp kaffe och ge mig ut på en promenad i 45 minuter. Efter frukosten mår jag bättre.
Men jag måste alltid ha något att göra under dagen, annars kommer de negativa tankarna igen.
Just nu har jag semester, och jag blir lite nervös av att inte ha det där spikade schemat som jag har när jag jobbar. Dumt, men så är det för mig just nu.
Jag mår väldigt blandat just nu. Brottas med depression och ätstörning samtidigt som jag är väldigt hoppfull att jobba mig bort från detta. Har tyvärr lätt för att isolera mig, men jobbar även på detta.
Efter ett uppbrott från min förra sambo så har det tagit mig nästan ett år att känna mig okej igen, så något positivt är att jag klarar av att vara ensam! Även om ensamheten kan dras väl långt ibland.
Men man måste orka köra på. För det blir bättre. =)
Massa kärlek till er alla!
Mår blandat vissa dagar bättre vissa sämre vill byta jobb nu och helst en utlandsresa, hoppas få ett nytt jobb i höst, det som håller mig uppe är vår dotter som ger mig allt.
Hon gör mig glad och min make också. Så det är skönt att ha en familj som förstår och stöttar.
Annars har jag lite mer semester kvar de två kommande veckorna och hoppas då kunna få möjlighet att gå på fler intervjuer än den jag fått tid för ännu så länge.
Har problem med mina humörsvängningar och jag tar en medicin och så men, ja, funkar sådär ):
Orolig över ekonomin, vill verkligen bli gravid men det händer bara inte (har inte försökt mer än några månader men ändå), smärta i axeln håller mitt humör på en ganska låg nivå då smärtan gör mig väldigt lättirriterad.
Så mjae, inte nå vidare just nu. Men på den bra sidan så är det toppen på kärleks-planet :D
Jag jobbar på men det går lite sådär. Tar mig knappt ut på de möten jag borde, missade psykologen senast… Har ingen gnista liksom :/
Mvh Nathalie
Mitt liv är sådär just nu, det finns många orosmoment från olika håll och det är helt enkelt lite mycket just nu. Men efter regn kommer solsken har man ju hört. ☀️
I dag mår jag bra!
Kors i taket!
Mår dåligt och är ledsen idag, var på intervju förra veckan och det kändes sådär och mycket riktigt de trodde inte jag skulle passa in den rollen de önskade och jag blev ledsen då jag verkligen vill bort från vantrivseln på mitt jobb som gör att jag är ledsen hemma med. Och idag var jag på en intervju för en tjänst där de tyckte jag hade för liten erfarenhet för den profil som de sökte, men de hade ju kunnat se det i min CV om de läser den ? Kände mig bara ledsen att höra det också. Jag mår uruselt. Min självkänsla känns som den finns längst nere i ett hål i marken. Vill härifrån just nu från detta jobb, som ger mig huvudvärk och ångest.
#40 Skickar en bunt styrkekramar. Kämpa på, du är bra!🤗🌺
Tack Sofisen här kan man få skriva av sig och vara den man är, tack så mycket.
Jo livet är verkligen en berg och dalbana. När man väl kommit upp på toppen så kan det gå med en oerhörd fart ned igen. Men jag har märkt att för varje gång man åkt ner i botten så är toppen högre upp. Det jag menar är att det tar längre och längre tid innan man åter hamnar i botten. Det krävs mer för att man ska åka ned när man för varje gång ska uppåt med mer och mer kraft.
#43 Det där var otroligt bra skrivet. Så sant så🙂Och ju högre upp du kommer, desto mer fart får du och stannar inte nere lika länge innan det går upp igen.
#44 Japp. Och ser man det så känner man sig både bättre och starkare och man får lite mer välbefinnade hela tiden.
Puttar upp denna tråd lite.
Just nu mår jag sådär. Har varit en tung dag där jag mest bara velat krypa ner under täcket och gråta. Gissar att jag vaknade på lite fel sida helt enkelt. Blev sen till bussen i morse, hade svarta jeans på mig (och det är 23 grader ute..), min skoldator gav upp om livet för en stund och träningspasset gick helt åt h-vete.
Börjar dock få tankarna på andra håll nu, så jag tänkte ta en dusch, dricka te och samla d-vitamin i solen.
Ja nu känns det lite bättre och som sagt en ny intervju på ett jättebra jobb i nästa vecka och hoppas verkligen att det går bra. Annars är det dottern som håller mig glad och att vara med henne är bäst. Men är också trött.
När jag är i skolan mår jag som bäst.
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Intervjun kändes bra och får besked senare i veckan om detta jobb går till mig. Men det vore jätteskoj om jag fick det, och skulle trivas bra där jag var på intervju. Jag mår sådär just nu, har varit ledig en minihelg och det var underbart att få vara med dottern vår. Tycker inte om att behöva vara tillbaks till jobbet idag. Men försöker se framåt att jag skall få besked och kanske kan jag försöka att hitta ett annat jobb också och sen skall jag försöka att boka en resa denna vecka.
Fick inte jobbet som jag ville ha, men fått lite andra ideer som jag jobbar på måste bara komma härifrån. Njöt i alla fall av de sista sommardagarna i helgen i alla fall i lördags.
Hej Har hittat ett annat jobb och har träffat en trevlig rekryterare och han skall presentera mig för kunden i nästa vecka, hoppas att de också vill träffa mig. Jag skall härifrån. Hade en fantastisk helg, med en konsert som jag och dottern älskade med min barndomsidol och hon sju år, var lyrisk sen i söndags var jag på bio med dottern och en kompis till henne och såg nya Alfons, den var rolig och kul att få se hennes filmer med henne och hennes glädje utan henne hade jag inte orkat igenom dagarna här på jobbet
#5q1 men så roligt! Jag är glad för din skull!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/