Arbetsrelationer och självkänsla
Hoppas att det är OK att jag skriver detta här. Ber även om ursäkt för långt inlägg, måste få skriva av mig.
På mitt jobb så har vi en anställd som är väldigt svår att jobba med, gör saker endast för att reta upp folk (då personen finner detta roligt och underhållande) och är även en väldigt svår person att ha och göra med överlag.
Alla går och stör sig på denna då denna sprider dålig stämning, jag och en arbetskamrat brukar gagga med varandra om denna person för att släppa på ilskan och för att få ventilera. Vi har varit ganska tighta försökt hjälpt varandra med det mesta.
Men för några veckor sedan bestämde jag mig för att det tog alldeles för mycket energi att diskutera denna person och alla problem den medför, så jag sa att jag inte längre tänkte lägga någon energi på personen då inget ändå händer. För jag mår verkligen jättedåligt utav att jobba med och kring denna person och blir arg, irriterad och ledsen så fort jag tänker på personen. Vi har pratat med arbetsledningen om detta och dom håller med men varken vill eller orkar göra något åt det, dom slipper ju jobba med personen.
Och jag mår verkligen bättre utav att inte gagga en massa kring det som händer och sker, men däremot har jag märkt att jag inte alls är lika intressant längre, för min "kompis". Jag har både hört och sett kompisen stå och prata en massa om mig tillsammans med den personen som sänker arbetsmiljön på jobbet. Om dom vill prata om mig så får dom jättegärna göra det, men när jag inte hör eller ser.
Dessutom har min "kompis" blivit jättekonstig, den pratar bara med mig när den absolut måste och agerar ganska grinigt mot mig. Jag har ingen aning om vad jag gjort, mer än att jag sagt att jag inte längre orkar lägga energin på en person som får mig att må dåligt.
Jag vet även hur min "kompis" reagerar när den är missnöjd med något då jag sett denna göra det mot den personen vi gaggat om och jag upplever att jag får lite samma behandling nu. Jag har provat att fråga om jag sagt eller gjort något konstigt men min kompis säger att jag inte har det.
Om dom ändå kunde sköta detta lite diskretare..
Jag har verkligen mått piss på jobbet idag, jag känner mig så ensam och illa omtyckt. Jag har redan jättedåligt självförtroende och detta gör inte saken bättre. Om jag bara visste vad jag har gjort för fel så att jag kunde ändra på det.
När jag kom hem tröståt jag, så ledsen och nere var jag. Jag tröstäter sällan.
Jag vill inte gå till jobbet imorgon, även fast det är en kort dag. Fy vad jobbigt det känns!
Jag vet däremot att arbetsledningen gillar mig, det säger dom ofta. Och jag vet att dom uppskattar och värdesätter det jag gör för företaget. När dom är på jobbet så känns allt mycket lättare, men dom är sällan på jobbet och när dom väl är på jobbet så sitter dom oftast på sina kontor.
jag har aldrig längtat så mycket efter mina stressiga helger som just nu.