Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett04-kärlek
Läst 2124 ggr
stillness
5

Du är älskad

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du är älskad för den du är Just DU!!

Förstår du hur Unik du är? Ja jag menar du som läser detta just nu det finns bara en du i hela Universum

Detta visste du så starkt som barn, men livet satte sina spår, du började tro på andra sårade människors lögner och antog dessa falska tankar,trosystem som sanna du började tro på deras lögner, att du inte duger,ser ej bra,,kan ingenting etc allt Negativt ut etc.

Skaka av dig dem, det hör inte till dig alls….

Känn din storhet din kärlek.

Du är Älskad precis som du är och för den du är

, känn detta nu i ditt hjärta. Öppna ditt hjärta du är Fri

**Människa - se himlen nu
öppna hjärtat känn dej fri
Var det livet lät dej bli
Människa var glad att du är du

Eeo- eeo-, människa
Människa, människa du lever nu**

:)

/Stillness

[Blue_Lugia]
3

Det här inlägget har vissa fel, för innerst inne är det ju inte sant.

Alla kan inte vara älskade, se bra ut osv. Dock så kan alla något.

Och ibland så stämmer kommentarerna folk ger till varann. Det är inte alltid lögner, IBLAND(!) och jag säger ibland, har dom ju faktiskt rätt i det dom säger även om det är taskigt att säga saker.

Alla kan inte älskade, en del kanske är "ok" men inte mer för sina vänner och då får man acceptera det.

Tyvärr väljer man ju inte sitt utseende, sin personlighet osv. och man behöver inte lära sig tycka om sig själv, men man kan lära sig acceptera sig själv.

Jag kräver inga vänner, jag kräver inte att bli omtyckt, jag kräver inte att bli bekräftad, men jag kräver att bli accepterad…

stillness
8

Hej det känns nu som du mer pratar om att bli bekräftad utifrån av andra människro och detta är inte det jag menar med inlägget.

Kärlek kommer inifrån oss, inifrån dig oberoende av det yttre.

kärleken är kravlös det är en känsla man får uppleva

Azorerna 2014
4

Men alla människor är unika på sitt sätt, så jag tycker denna insändare var fin och om vi människor lärde oss att alla har rätt att vara olika och kan vara värdefulla ändå, skulle det se bättre ut. Jag har jobbat mycket med detta och min självkänsla och detta har varit en svår bit. Men så är det. Tack för en fin insändare.

emmaaslund
1

Tänkvärt inlägg 🙂 Jag gillar tanken på att jag är den enda jag.

#1 Vem som ser bra ut och vilken personlighet som uppskattas är mycket relativt. Om man inte skulle ha någon alls som faktiskt älskar en (man saknar familj, vänner eller andra viktiga personer) så har man rent krasst sett alltid sig själv. Jag tycker inte alls att trådstarten innehåller några fel.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

IamAlone61
1

Jag känner mig böjd att hålla med #1 lite i att man inte måste älska sig själv, men väl acceptera den man är.

Att försöka älska alla är inte heller något att eftersträva, eftersom detta lätt leder en till att begå ett annat misstag, nämligen det att "försöka vara alla till lags".

Med tanke på att man ibland knappt ens kan vara sig själv till lags 🤪, så är det som sagt inte något att eftersträva.

Azorerna 2014
0

Jag tycker man skall vara nöjd med den man är och att man skall acceptera sig själv så som man är. Alla människor är unika på sitt sätt och det är viktigt att veta, det försöker jag lära min dotter som går i ettan och redan blir bedömd. Var den du är och var stolt över det, det har varit mitt mål att komma dit och jag tror jag är på väg.

Azorerna 2014
0

Ja alla människor är unika för precis den de är