Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 12-självförtroende
Läst 1071 ggr
Blueberry95
0

synen på mig själv

hej! Jag är just nu på ganska bra humör, men känner mig tjock och ful. :( Känner mig inte alltid så dock. Vad gör ni för att känna er bättre till mods när ni känner er fula? Jag skulle behöva lite motivation..

tankgirl
1

Be dina skyddsänglar att ge dig den självkänsla och självförtroende du behöver, att fyllas av det rosa kärleksljuset från ovan!

Blueberry95
0

Tack så mycket för tipset!🙂

[Tuulikki]
4

Jag brukar bara acceptera mina så kallade "fuldagar". Dagen efter piffar jag till mig lite extra, så jämnar man ut det lite😎

Känner jag mig tjock går jag en runda med härlig musik i öronen. Känner jag mig bara allmänt ful ställer jag mig i duschen och antingen accepterar bara att det helt enkelt blev en fuldag, eller så duschar jag, rakar benen, smörjer in mig osv så jag känner mig riktigt fräsch efteråt. Funkar alltid, något av dem iaf!😃

Det viktigaste är nog att tänka typ "Ja, idag känner jag mig ful. Men det betyder inte att jag ÄR ful, imorn är jag mitt vanliga jag igen".

[ellenhellstrom]
0

När man har en "ful-periond" tror man man ska försöka att inte tänka på sitt utseende så mycket. Titta dig inte i spegeln hela tiden, försök inte ta massa egobilder på dig själv, för man känner sig bara ännu fulare då, tror jag. Försök bara att släppa alla utseende-tankar för ett tag och börja sen om, om någon vecka. Börja med att promenera eller kanske börja gymma, om man fortfarande känner sig tjock.

Jag tror inte på att gömma sig bakom massor av smink och snygga kläder, försök hitta dig själv, och VA dig själv :)