Trevlig midsommar!
☀️
Vad har ni för er nu i helgen? Ät några jordgubbar åt mig!😃
Inte ett någe faktiskt, slösurfar och glor på Netflix.
Några Jordgubbar har jag inte men lite jordgubbsglass kanske duger? ;)
#1 Då är vi två. Netflix och glass blir det här!
Absolut så länge det är jordgubb blir det skitbra. Själv har jag bara vaniljglass och chokladsås. Känns inte jättesomrigt kanske, men lite kalasigare än vanligt😎
Glad Midsommar! 🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
#2 Skulle väl själv vilja påstå att glass i sig är väldigt somrigt så tycker nog att du ligger helt rätt i tiden ändå :3
#4 Haha ja, jo. Äter glass året runt så tänkte inte på det🤪
#5 Det är sannerligen inte lätt att tänka på allt 😉
Vad blev det för någe på netflix för din del då? Jag menar på tal om annat liksom 😛
Kollade precis klart sista avsnittet av Orange is the new black (😍), så nu slöar jag runt för att hitta nått annat att kolla på. Själv? 😃
Åh man måste ju bara älska OITNB 👍 Blir en låååång väntan på säsong 3 nu då m.a.o 🙂
Jadu jag tryckte faktiskt igång Suspect Zero för ca 25min sen. Hade inte sett den sen den kom men börjar inse att jag nog inte riktigt var på rätt humör för den just nu. Så kort sagt så behöver väl jag också börja leta efter något annat. Förslag mottages tacksamt 🙂
Jaa eller hur! Så sjukt bra serie, har inget alls att klaga på utom att det inte finns fler avsnitt i all oändlighet, haha! Och då är jag rätt kräsen.
Jag är mer för serier än film, men när jag väl kollar film blir det en del actionkomedier eller något spännande. Oceans eleven (och 12 samt 13), Sherlock Holmes (de med Robert Downey Jr.) och Pirates of the Caribbean är favoriter :) The Losers är en väldigt bra, spännande och rolig film! och Captain Phillips är en av de bästa filmerna jag sett.
Svårt att tipsa när jag inte vet vad du gillar dock, haha :)
Det där med för få avsnitt är ju onekligen genomgående för alla serier man fastnar för så jag kan ju faktiskt inte annat än hålla med :D
Jaha så du är inte synsk med andra ord? Attans va besviken jag blev nu :b
Haha nädå klart det blir lite svårare att tipsa, som sagt inte lätt att tänka på allt :) Men jag gillar väl både och men kan nog ha lite svårare för att "upptäcka" och fastna för just serier. The Losers har jag inte sett är det den på IMDB från 2010 med ett CIA team som blir övergivna? Enligt vad du radade upp för favoriter så är vi ju så här långt typ själsfränder vad gäller film :D Är väl en allätare i filmvärlden annars men det som ligger högst är verklighetsbaserade filmer och välgjorda dramafilmer, mycket för att dom berör på ett helt annat sätt. Längst ner på listan kommer definitivt "överdrivet larviga" komedier.
Serier jag följer just nu är Walking Dead, Big Bang Theory, Sons Of Anarchy, OITNB. Alla har ju uppehåll nu så tips på serier är inte alls dumt :)
Japp, det är den. The Losers alltså.
Haha, överdrivet larviga komedier (med typ Adam Sandler) där ALLT bara går fel hela tiden stör jag mig bara på. Såg en sån med pojkvännen igår och varje scen han skrattade åt satt jag jämte och kände mest "🤮" för det var så överdrivet och förutsägbart, inte kul nån stans😛
Då låter Captain Phillips som en film för dig! Händelsen är sann och det är en välgjord, spännande film. Tom Hanks spelar huvudrollen.
När det kommer till serier kollar jag mest roliga. Vänner, Awkward, New Girl och liknande. LOST är väl den enda jag plöjt igenom alla säsonger utan att det är en avslappnad feelgood-komediserie🤪
Misstänkte väl det, har fixat hem den och tänkte dra igång den snart :)
Ja precis såna :b Det tragiska med just Adam Sandler är ju att han faktiskt visat att han kan spela väldigt mycket annat än dum idiot och faktiskt har gjort några riktigt bra filmer för att sen återgå till sin ursprungliga stämpel.
Den är absolut för mig, har ju dock sett den :) Var kanske lite otydlig men jag menade ju att jag sett alla dom du räknade upp och höll med om att alla var helt i min smak :D
Vänner älskar jag, har dock sett alla avsnitt några ggr för mycket nu. Awkward och New Girl är väl faktiskt inget jag skulle fundera på att kolla upp självmant, men kanske är det just därför jag borde göra det :) Såg att Zooey Deschanel är med i New Girl och henne har jag alltid gillat :)
Om jag får rekommendera något själv och som finns på netflix så har du bl.a The Iceman, The Terminal eller kanske Collateral, dom 2 förstnämnda verklighetsbaserade. Om du nu inte redan sett dom.
Haha jag har slutat kolla på filmer där han spelar huvudrollen. Tröttnar så.
Jaha! Då är jag med på tåget igen. Tycker den är såå bra. Lite jobbig att kolla på då jag stressar upp mig så, men det är bara att kolla på nåt kul efteråt så löser det sig. Tycker de som spelar pirater gör det så galet duktigt!👍
Awkward är väl lite halvlöjlig och ganska överdriven men funkar som slötittande. New Girl däremot är faktiskt riktigt bra. Men ingenting slår vänner, har också sett alla avsnitt några gånger för mycket😃
Tack! Får kolla upp dem :) Vad som helst är bättre än Simpsons som går på kanal 6 just nu, haha!
Haha då är detta kanske meningslöst men om du någonsin ändrar dig så måste du ge Punch-Drunk Love och Reign Over Me en chans. Det är enligt mig 2 filmer där han visar att han kan och sett till betygen på imdb så antar jag att rätt många håller med mig :)
Ja den är riktigt skönt realistiskt rå på något vis. Avskyr filmer där alla utländska karaktärer pratar perfekt engelska och inte verkar ha en susning om sitt eget språk, förstör liksom all stämning.
Då är det New Girl jag ska rikta in mig på allra först då antar jag :D Haha släpptes ju ett quiz-spel till PS2an med Vänner för längesen, var ingen som ville spela mot mig av någon anledning :b Men ja den serien kommer alltid ligga mig varm om hjärtat :)
Ugh, Simpsons var det oerhört längesen jag tröttnade på, Family Guy är ännu värre :o Då vågar jag nästan lova att alla mina 3 förslag är bättre ;)
Återkommer om cirkus 1 timme och 30 minuter med en reaktion på The Losers :)
Nja, får se om jag ger dem en chans ;) Ogillar honom verkligen, haha stackarn.
Eller hur! Precis det som är så häftigt, och bra såklart. Fantastiska skådespelare. Har för mig de fått en del priser för sin medverkan :) Eller insats kanske man snarare får kalla det!
Ja Family Guy är fruktansvärt. Lider när lillebrorsan glor på det x(
Hoppas den faller dig i smaken! Jag gillar den starkt :D
Äsch nu ska du inte vara sån ;b
Absolut, alldeles för få regissörer som satsar på realismen i film :) Har ingen koll på priser alls men har dom fått det så har dom definitivt varit förtjänta.
Men eller hur :D Förstår inte alls hur det har blivit så populärt haha
Filmen var för övrigt inte alls tokig, faktiskt inte alls det jag hade förväntat mig och det är alltid kul att bli överraskad :3 Så jag får väl tacka för tipset. kom gärna med fler om du har någon på lager :)
Och förhoppningsvis var väl nåt av mina tips i din smak om du nu kollar på någon av dom :)
Haft en skön midsommar ute i skärgården med familjen och åt många jordgubbar. Men rätt kallt väder, men det får man ta Ha en fortsatt bra midsommarhelg
OT: Kan ge er lite tips på serier och filmer om ni fortfarande är på jakt :)
Serier: Game of Thrones, Vikings, Archer, Agents of SHIELD(Se samtliga marvelfilmer innan ni börjar titta på den här) Community(varning för löjlig komedi),Blacklist, Supernatural (bara bra fram till säsong 6 enligt mig…) och sist men absolut inte minst Sherlock min nuvarande favoritserie! :)
Filmer: Crank (mer action än så här är en vetenskaplig omöjlighet ;) ), Den Siste Samurajen, Knights of Badassdom (varning för löjlig komedi), Tears of the Sun (verklighetsbaserad), Just Friends (romcom). Försöker komma ihåg några fler bra men kollar på så mycket film och serier att det blir svårt att komma ihåg alla bra och glömma alla dåliga…
Kom på en till bra serie, Generation Kill :) Baserad på en verklig reporters upplevelser i samband med Irakkrigets första dagar.
Game of Thrones är min pojkvän typ besatt av, haha. Sitter och kollar på sista avsnittet nu men jag klarar inte av allt våld och brutalitet :P Så jag hänger på iFokus istället ^^ Många som tipsat om GoT men nja, det är inget för mig :)
#20 Okej smaken är ju som gluteus maximus :)
#21 haha precis! önskar jag kunde kolla, för de bitar jag klarar av är rätt bra och det verkar spännande :) men jag är glad att pojkvännen vet var min gräns går och antingen säger "titta bort!" eller rent av håller för ögonen på mig. Hade nog kollat även om jag tycker det är obehagligt och då mår jag typ dåligt efteråt.. :P Men jag är lite knäpp så ja ja :D
#22 Oj det låter jobbigt :/ men det är ju bra att du är så empatisk. :)