Mår inte bra
All denna träningshysteri i media har börjat påverka mig någon fruktansvärt. Det verkar som att alla tränar jämt och att sitta still är lika med döden.
Finns det någon här som inte tränar och mår bra av det?
Hur mycket är normalt att träna och vad räknas då som träning?
Hur defineras stillastittande? Är det om man sitter hela dagarna och inte rör sig ur fläcken? Eller är stillasittande även om man sitter hela dagarna men en gång om dagen går en promenad?
Kan man få muskler av bara vardagsmotion som att gå en halvtimma. Räcker det?
Jag har förut var fast i tvångstränande i samband med en ätstörning, träning är bara förenat med lidande och tvång. Avskyr att träna. Tvingar mig ut att gå en halvtimma om dagen men bävar för det. Hatar samtidigt min kropp, den är sladdrig, full med celluliter och min rumpa är bara en hängande påse. Blir så ledsen när jag ser mig.
Måste man vara tränad? Ser folk ner på otränade människor (jag gör inte det, tycker bara att det är skönt i denna hysteri)? Är det oattraktivt att vara totalt otränad?
Avskyr att träna, det för mig har inte blivit något lustfyllt alls, Men vill samtidigt att någon någon gång ska kunna finna mig attraktiv. Men samtidigt vill jag att den personen ska älska mig hur jag än ser ut, för den jag är helt enkelt men det lär väl inte finnas människor med så låga krav. Usch är så ledsen och full av hat för mig själv.
Jag motionerar och så men jag tränar inte med styrketräning och sånt.
Vardaglig motion och vettig kost tycker jag är viktigt för hälsan 🙂 Men inte att man måste träna i den bemärkelsen.
Anser inte att man måste vara tränad, men motion är nyttigt för kropp och själ. Frisk luft och så också.
Ta det i din takt! Ska vara roligt att motionera/träna 🙂 Hade jag inte haft hundarna hade jag inte kommit ut på samma sätt som jag gör nu. Gäller att hitta en motivation helt enkelt
Lycka till! Och kom ihåg: Du är fin som du är och lika viktig & betydelsefull oavsett hur du ser ut 🌺
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Man behöver inte träna! Försök koppla bort de tankarna, det är inte sunt. Att det inte är bra att vara mestadels stillasittande är nog alla medvetna om, men det innebär inte att man måste hänge sig åt någon särskild träning för att må bra. Det räcker gott att vara så aktiv i vardagen som man orkar, t. ex. genom promenader, gå i trappor istället för att ta hissen, osv.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Om det finns "måste" så blir det inte roligt och ja, jag kan förstå hur du menar med denna tränings hysteri. . Naturligtvis är det bra att röra på sig men det ska vara en bra sak. En långpromenad med musik i öronen kan vara ett sätt eller om det är dåligt väder och jag känner för att röra på mig så plockar jag fram min WII och kör lite yoga med det eller annat. . Det gäller att hitta vad man själv tycker om och man behöver absolut inte gå till gym. Själv har jag bara varit där en gång och det är bara inte min grej. .
Har man ett arbete där man rör sig väldigt mycket så är bara tanken på att "köra hårt en timme" jobbig. .
Har man en stillasittande arbete så kan det vara skönt att få röra på sig och mjuka upp kroppen. .
Vi är olika och vi har olika förutsättningar och behov och det är helt ok 🙂
Det låter som att det något du försöker fly ifrån. Är du säker att det har med hälsa och kroppen att göra med i grund och botten? Jag tror att om du tänker efter hur du egentligen mår och försöker komma underfund med vad problemet bottnar i har det nog inte med ditt utseende att göra. Allt man gör ska kännas bra. Får man ångest av det man gör är det nog inte rätt väg att gå. Det är jätteviktigt att älska sig själv i alla omständigheter. :)