Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett15-självkänsla
Läst 1728 ggr
Arthedain85
0

Åldersnoja

Börjar närma mig 30-strecket nu och börjar bli osäker över mitt utseende och ont i kroppen. Jag kan fortfarande äta vad jag vill och har allt mitt hår :P Men börjar ändå känna mig som en gammal gubbe…

[MikaelaR]
1

Du är inte gammal det tycker jag inte och det är positivt på flera sätt att åldras det ska vi alla göra :)

Om du har ont i kroppen är det nog inte för att du är runt 30! det finns nog andra anledningar om du fortsätter ha ont borde du kanske kontakta en vårdcentral?

Gräshoppa
1

En kille jag kände en gång hade en så härlig inställning, han blev nöjdare och nöjdare med sig själv ju äldre han blev. Han sa att han aldrig skulle vilja bli den han var när han var 20. Han var närmare 30. "Ni förstår när ni växt till er lite" brukade han avsluta mycket med :)

Men jag kan känna att jag inte hinner med. När blev jag så här stor? Jag är vuxen nu. Hur gick det till?

Du är inte gammal. Och det är viktigare att vara bra som person än att vara snyggast i stan :)

Arthedain85
2

#1 Jo det finns säkert en massa positiva grejer med att åldras men just nu har jag svårt att se vad dom är…

Jo det gör nog det.. Har liksom inga spärrar när jag jobbar så kör på tills nånting knakar och sen kör jag på lite till :P

#2 Nej jag skulle inte vilja bli den jag var när jag var 20 heller. Jag gillar att jag är mer erfaren nu och är mer målmedveten. Men snart har jag levt halva mitt liv och har spenderat större delen av den tiden här framför datorn… Och vad har jag att visa för den tiden? en level 80 shaman?… en grym k/d?… :P Har lagt om mitt liv på en ny bana nu men känner ändå att det finns mycket jag kan ha gått miste om… missade upplevelser, möjligheter och äventyr…

Azorerna 2014
1

Jag känner faktiskt inte heller nån åldersnoja, fast jag börjar närma mig 40 år, men mår bra i livet just nu och det är viktigast. Ta vara på livet istället är min melodi det går alldeles för fort och inte i repris och detta med utseende ja man är aldrig nöjd med hur man ser ut, men har vant mig nu vid den jag är och det känns inte lika viktigt med utseendet längre. Jag har ett bra liv, med en underbar familj dotter och make och ett jobb jag gillar och trivs med.

Gräshoppa
1

Jag fyller snart 25. Och jag tror jag förstår känslan nu… Det känns gammalt, men jag vet att det inte är det. Vad har jag gjort egentligen? Inget, känns det som. Har inte ens haft drömmar att vilja uppfylla innan rätt nyligen. Hela missade upplevelser, möjligheter och äventyr-biten känner jag väldigt mycket just nu. Varför kan man inte pausa tiden och få ett par år att komma ikapp?