Positiva tråden Oktober
🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
2 mån och 2 min till min flytt!
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
#1 Grattis och va kul, du får räkna ner. Själv har jag mycket att stå i, men trivs bra just nu, förutom att jag är trött, men det har varit en bra dag. Och dottern har fått vara på pysselverkstad efter fritids och skola. Fint men kallt väder ute, men hösten kan också vara charmig.
Idag har det varit en bra dag och jag trivs på mitt jobb, men är väldigt trött. Dottern har bestämt sig för att bli lite tuffare mot en dum tjej i klassen och våga leka med andra. Jag tycker det känns bra.
Nu är det höst

Denna dag började hemsk - men blev ändå bra när jag fick se min lille vovve titta på mig, nöjd med sin mysiga pyjamas så vi båda slipper frysa =)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag köpte nya kläder igår, vilket var verkligen behövligt. Jag har inte köpt nya kläder (förutom träningskläder) sedan kanske förra sommaren. Och min garderob har verkligen skrikit efter nya och finare kläder. Äntligen kan jag känna att jag har på mig fina kläder på jobbet. Behöver dock köpa lite fler kläder, för att variera. Haken är att det blir dyrt.
#5 Kul för dig att köpa nytt, det behöver man, unna sig nytt och kul för dig, hoppas att du känner dig nöjd med det nya. Själv är jag nöjd att vara tillbaks på gamla jobbet i nya tjänsten som jag mer och mer kommer in i och som känns som mitt rätta jag och jag skrattar på jobbet och jämfört med förra året känns allt mycket bättre.
Känner mig idag lite uttråkad men positivt är att jag har en underbar familj och lever ett bra liv.
Jag känner mig i bra form. Jag har haft två riktiga skojiga saker med jobbet denna vecka, vinprovning, mycket skoj och intressant och sen var jag på musikal igår och då längtade jag tillbaks till musiken som ger mig livskraft, tyvärr hinner jag inte med körmusiken längre, men hoppas en dag ta upp den igen. Jag tycker dock att helgerna hemma är rätt långtråkiga och min make tycker de är sköna. Så det får väl vara en hemma helg i helgen.
Fiskpinnar och gummistövelväder! Har dessutom stått för ett nej, trots tjat om att ändra mig. Gjort lite osynliga behöver-göras-men-ingen-har-tid-saker på jobbet, det uppskattar dom alltid när dom märker det.
#9 Hoppas att de märker att du gör jättemycket bra saker på jobbet. Man behöver få positiv feedback det är viktigt fast vi är dåliga på att ge det i Sverige.
Jag har haft en stressig dag, men trivs ändå, fast jag saknar min snälla arbetskollega som är i USA
Jag är rätt trött idag faktiskt. En dag där det känns som om man inte är värd nåt på jobbet men försöker att jobba undan det mesta.
#10 Jodå, dom märker! Dom bråkar och går emot chefen för att ha just mig som vikarie!
Positivt idag… Flyttkartongserbjudande, vit choklad och någon sorts ordning på pluggandet.
#11 Det var väl inte positivt? 🤔