Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 01-allmänt
Läst 1539 ggr
Saffran0Spice
1

Att hitta sig själv?

Jag fick det till mig av en psykolog - ''Du måste hitta dig själv''

Hur ska man göra det och hur ska man kunna veta när man gjort det? =(

[sanna70]
1

Kanske kan det vara en ide att skriva ner saker? Tex Hur vill du må? Vad kan du göra för att komma dit? Finns det några ljusglimtar i din tillvaro? Vad kan du göra för att få mer av dessa? Vad gör dig på gott humor? Vad ger känsla av lättnad ?mm mm mm  "Du måste hitta dig själv" betyder i regel att man får göra en djupdykning i sitt inre och där kan man faktiskt hitta bra saker också 😐

Lycka till ❤️

Azorerna 2014
2

#1 Sanna 70 bra, det är ju så man måste göra och att skriva kan vara väldigt nyttigt. Det har hjälpt mig att hitta mig själv och jag är ännu inte helt nöjd, men är en bra bit på väg. Det är inte helt lätt att göra det. Det tar ibland tid att göra djupdykning, men låt det ta tid, för det är viktigt. Jag har gjort djupdykning och det är nyttigt och väldigt bra.

VildaVittra
1

För att hitta sig själv så ska man testa sina gränser, så under den resan kommer du spendera mer tid med att upptäcka vem du inte är, snarare än med sådant som du är. 

Och låt för allt i världen inte jantelagen stå som en stoppkloss i vägen. Vill du prova på något, så är det ett utmärkt tillfälle just nu att göra det, tänker man "det kan jag göra sen" så kommer man ingenvart.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus