Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 01-allmänt
Läst 1215 ggr
[Devya]
7

Nedstämd ute på stan

Har ni någonsin varit med om att ni har plötsligt fått en känsla av att ni känner er så ful att ni bara vill hem och gömma er?

Det här har hänt mig otaliga gånger då jag har varit och shoppat i stan. Plötsligt ser jag mig själv i spegeln och jag släpper allt jag har för mig och åker bara hem för jag orkar inte. Det känns som om allt inombords bara sjunker och jag mår bara så dåligt att jag klarar inte att vara bland människor. Jag känner att jag ser otroligt ful ut och jag mår illa av att se min egen reflektion i spegeln om jag råkar gå förbi en.

Zadeira
2

Det känner jag igen otroligt mycket. Har i princip slutat prova kläder helt för att jag nästan alltid drabbas av sånt självhat. Då är det bara att släppa allt och åka hem.

[Devya]
1

#1 Det är så jobbigt då det uppstår… Jag var med min kille ute i stan och han ville komma med för att se då jag prövade olika glasögon. Jag kom in i butiken, såg mig själv i spegeln och sa sen till honom nej att jag ville inte. Jag mådde bara så dåligt av att se mig själv i spegeln att jag bara gav upp direkt.

Jag har ingen aning om hur man blir av med sådana jobbiga känslor….