Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 1695 ggr
Fralice
0

Måbra-coach

Hejsan! Jag är en person med självförtroende och självkänsla och skulle vilja jobba med det i framtiden genom att hjälpa andra. Jag vet att man kan vara hälso-coach, men vad finns de för fler jobb?Glad Inte psykolog.

Maria
0

Jag skulle ändå vilja rekommendera att man läser psykologi. Jag menar inte att du ska utbilda dig till psykolog men det kan vara bra att ha med sig i bagaget lite kunskap om hur människor fungerar som beteendevetenskap bla.

Även om du själv har bra självkänsla/förtroende så är vi alla så väldigt olika.Glad

/Maria

Fralice
0

Ja det förstår jag att det är den enda "utvägen" och väldigt bra utbildning!Glad Men de jag undrade var ju vad det fanns för slags jobb som ni visste.

Maria
0

Jag tror att man bör kunna få jobb inom rehabilitering, försäkringskassan eller företagshälsovård. Det är ju ganska populärt med "coaching".

/Maria

Mia
0

Kan man inte få jobb i stort sätt nästan överallt? Coacher av dess olika slag är väl alltid önskvärda på arbetsplatser, eller är ja ghelt fel ute? Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Maria
0

På mina arbetsplatser har det inte funnits några coacher vad jag vetObestämd

/Maria

Mia
0

#5 Jaha, då är det väl bara på "speciella" arbetsplatser då kanske? Typ sjukhus eller ställen där dem kan behöva en peppande coach eller något liknande..

Maria
0

Jag har varit anställd på Sahlgrenska sjukhuset och när du säger det så hade vi "handledning" en period då vi hade trubbel på vår avdelning. Nu var det visserligen en psykolog som kom och ledde detta några veckor men det är ju ungefär som coaching.Glad

/Maria

Mia
0

Ja men precis! Har man läst psykologikurser på högskolenivå så borde det väl gå? Glad

Maria
0

Det beror ju på vad arbetsgivaren har för krav på innehålletObestämd Min erfarenhet från den offentliga sektorn är att handledare kallas in när det är absolut nödvändigt.I krissituationer eller vid omorganisationer. Det är en kostnadsfråga som med allt annat.

Det ser kanske helt annorlunda ut i privat sektor.

Sedan vet jag inte riktigt om man kan jämföra "handledning" och coaching Obestämd

/Maria