Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett12-självförtroende
Läst 2185 ggr
Niklas
0

Vilka är dina bästa tips?

Vad stärker din självkänsla? Vad stärker ditt självförtroende?

Försök göra en mental anteckning varje gång du gör saker som är bra. Det behöver inte vara stora, världsomvälvande saker. Det räcker med små saker.

Jämför dig inte med andra. Jämför med dig själv. Vad kan du uppnå? Använd det som en utgångspunkt när du sätter mål.

Dela gärna med dig av dina tips.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Mia
0

Gå rak i ryggen! Titta inte ner - gå rakt fram och sträck på dig!

Belöna dig själv när du har gjort något bra eller uppnått ett mål du har satt upp, behöver ej vara stora saker.

Sätt upp mål som är realistiska, som du vet att du kan klara av och som är möjliga.

Ställ dig i spegeln, kolla in dig själv och säg högt "Jag är bra som jag är" eller "Jag är snygg!" varje morgon. Jag lovar att det fungerar till sist Flört

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Niklas
0

Le. Det gör dig och din omgivning glad. Det fungerar åt båda hållen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Odinn
0

Jag hade jättedåligt självförtroende förut, så ett tips jag fick var att skriva ner några bra saker om sig själv och sätta upp på väggen. Jag tittade på den några gånger per dag och det har faktiskt blivit lite bättre!

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Mia
0

#3 Bra tips! Så ser man dem och blir påmind om de varje dag Glad

Mandusius
0

Titta på norka filmen Elling! Den är kankse itne så bra alla gånger men man värdesätter väerkligen människans små framsteg :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Mastre]
0

Jag brukar skriva listor över alla positiva saker med mig själv som jag kan komma på, och sedan läsa igenom vad jag skrivit. Det stärker; man blir glad och inte så lite överraskad.

Oisis
0

Uppskatta dig själv för den DU är, eftersom det finns bara EN av just DIG Flört

Att le ( som Niclas säger) och att alltid vara utrustad med mycket ödmjukhet kan också hjälpa.

Mia
0

Bra! Fyll på med mer tips om ni har Glad

Kalendula
0

Det som stärker min självkänsla o självförtroende är att bli bekräftad av en kram ibland då och då. Då känner jag mig omtyckt.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Bergspuman
0

Jag peppar alltid mig själv när jag gjort något bra, eller känner mig nöjd. Då brukar jag kanske knyta näven, säga Yes!!! eller idiotflina med mycket tänder.

Går jag då förbi spegeln kan jag kasta en slängkyss till mig själv och säga: Fy fan vad du e bra!

Eftersom jag skrivit dagbok av och till hela mitt liv, kan jag ibland gå tillbaks till gamla anteckningar jag gjort om händelser som gjort mig lycklig och fått mig att må bra, det funkar också.

Odinn
0

Att få komplimanger såklart, man blir så glad om dom verkligen menar det. :)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

ManU77
0

Jag blir riktigt varm i kroppen och lycklig genom att, inte bara få, utan kanske ännu mer, ge komplimanger. Speciellt när man ser hur otroligt betydelsefull den kommentaren eller komplimangen var för den person som fick den.

Jag har ofta upplevt ett visst besvär när en kille som jag ska ge komplimanger till en tjej/kvinna (någon mer än jag som upplevt detta?). Det finns en viss risk att avsikten med komplimangen misstolkas. Detta har gjort att jag, förr om åren, undvikit att ge tjejer/kvinnor komplimanger av rädsla för att det ska misstolkas. På senare tid (senaste tre åren ungefär) har jag bestämt mig för att strunta i hur det kanske tolkas. Det är liksom inte mitt problem. Vill den personen tolka komplimangen på ett felaktigt sätt kan jag ändå inte göra något åt det. Det ska inte få hindra mig från att ge dem.

/Magnus

Mia
0

Hur menar du att komplimangen misstolkas? Att de säger emot eller?

ManU77
0

Jag menar att avsikten med komplimangen misstolkas till ett sätt att kanske "stöta" på någon.

Förstår du nu?

Mia
0

Ja, nu hänger jag med! Jag trodde du menade mer att tjejerna säger emot, "nej jag är jätteful". Det är ju vanligt att man säger emot när man får en komplimang