Hjälp, skriver bok!
Hejsan!
Jag skriver en bok just nu och skulle behöva lite hjälp.
Jag skulle behöva höra i alla fall en berättelse om en våldtäkt. Vet att det kan vara jobbigt att berätta. Men kanske du lagt det bakom dig och kan tänka dig berätta?
Det är bara att skicka ett mail till mig på: Violblomma@gmail.com på så vis kan man ju även vara anonym.
Har du bara varit mobbad eller utsatts för någon annan typ av våld så kan det också vara mycket användbart för mig.
Vill alltså bli insatt i hur det går till, hur man känner sig, bär sig åt, ja allt.
Så jag själv kan skriva min berättelse i boken så sannolik som möjligt.
Tack och åter tack om ni vill skicka ett litet mail!
Mvh Maja
Har inte upplevt det, men jag känner till en bok, som kanske kan vara till hjälp?
"Våldtäkt och romantik" heter den av Katrine Kielos.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#1 Tack så mycket för tipset. =)
Varsågod, så vitt jag förstått av boken så skriver hon utifrån sina egna erfarenheter.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!