Må-bra-filmer
Jag tycker om filmer som lämnar mig med en varm och behaglig känsla (vem gör inte det?). Några såna filmer är:
Vilka är dina film-favoriter
En underbar film som verkligen går in i hjärtat på en är Hachiko: A dog's tale. Helt underbar film som visar att sann vänskap varar för evigt, filmen är väldigt sorlig också men den får en att inse en mängd bra saker.
Jag måste också säga Hitta Nemo, helt underbar film som får mig att må bra.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
en kortfilm :-)

Madagaskar är helfestlig tycker jag förstås. Även Kate&Leopold är också en film man blir glad av.
Gröna milen, Ja det finns en hel del som sagt.
Kul tråd hur som helst, med lite nya filmtips 
"Don Juan de Marco" med Johnny Depp, Marlon Brando och Faye Dunaway är helt oslagbar i denna genre.
/Maria
Har hört berättelsen om den stackars hunden som gick till tåg stationen varje dag i tio år för att vänta på husse.
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Ja, den är så sorlig och fin den filmen 
Okej har inte sett filmen jaqg har hört om hunden :)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)
Några av mina favoriter…
Nu kommer jag inte på så mycket mer… men allt som får en att skratta är ju bra.
/Magnus
Just må bra filmer är sådana som får mig att lämna verkligheten och triggar min fantasi (är dagdrömmare
).
De mer äventyrliga kostymdraman är bra, "De tre musketörerna", "Pirates of Caribbean", "Cutthroat Island", "Princess of Thieves" - hela den genren.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Åh, pirates of caribbean är ju bara för härliga 

#6:min kompis prata om den här om dan..
Hon säger att den är värklighetsbaserad, är det sant ?
Vad heter filmen ? :)
#11 Jag älskar dem, som individuella filmer, som uppföljare till varandra är de väl mindre bra.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#12 Ja den är verklighetsbaserad. Den heter Hachiko: A dog's tale
#13 Det har du nog rätt i. Har för mig att det är den sista filmen som jag inte tycker om så värst mycket.

#14: okejj :)
Vill se den, men värkar såååååsorlig :/..
Kanske är jag lite gammalmodig, men…Dirty Dancing 
#14 Jag ser faktiskt framemot fjärde filmen, om det stämmer att de ska göra en, minns inte om det kanske bara var rykten. Men jag tyckte heller inte om trean, åtminstone inte slutet.
#15 den är absolut värd att ses men precis som du säger, man fäller en och annan tår 
#16 Ooh, bra film! Den ger en feel good känsla, man vill bara daaansa!
#17 Jahaa, en fjärde film? Tror inte jag har hört något om det men sen är jag lite off när det gäller såna nyheter med så.. 
#18 Inte jag heller, men jag läste något om det på aftonbladet i våras.

åhh… Mina favvo-filmer är ju twilight, men det är inte sånna jag får good feeling av efteråt…
Men Harry Potter-filmerna, konstigt nog… Så gulliga, tycker jag! x) Och Pettson och Findus! Och nästan alla disney-filmer! Mest dom gamla… Blir glad av dom.
Bridget Jones dagbok gillar jag väldigt mycket också, sån gladis-film! För mig i alla fall…

Min absoluta favoriter måste bli - Grease och När Harry Träffade Sally, de har jag säker sett 20 gånger, till min mans stora sorg
Den filmen ni nämnt Hachiko: A dog's tale har jag bara hört talas om, och den ska visst vara verklighetsbaserad, fast den vågar jag nog inte se. Skulle nog gråta floder i veckor efter vad jag har hört om den.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#21 Det är en jättefin film, sann vänskap verkligen! Men den lämnar ingen oberörd och man gråter en hel del! Men jättefin är den verkligen, värd att ses trots alla tårar man fäller 

jösses jag som gråter varenda gång jag ser Lilla Huset På Prärien, eller Extream home make over t.o.m till Dr Phil vet inte om jag skulle klara det. Djur inblandat till råga på allt. Får nog ladda med en bärkasse näsdukar i så fall.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#23 haha ja det får du verkligen göra 
PS I LOVE YOU - underbar film! Man mår så bra när man sett den, man känner sig liksom hoppfull. se den!
#25 det är också en suverän film! Älskar hur filmen är uppbyggd 

Omg jag såg precis Freedom writers.
Faan vilken bra film!! ^^
Tack för tipset Niklas <3
Kärlek och förståelse
Sandra Bodinger
Visst är den bra. :-)
Mamma mia! 
i rymden finns inga känslor. Fantastisk film, blev alldeles varm i hjärtat av den.