Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett12-självförtroende
Läst 1089 ggr
Mia
0

När känner du dig bäst?

När känner ni av ert självförtroende som bäst? När känner ni er bäst på det ni gör och att ni är duktiga? Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Mitt självförtroende åker uppåt när jag känner att jag har gjort något bra för någon annan och när jag klarar av olika skolarbeten eller t ex att ha ett muntligt föredrag.

Bergspuman
0

Ja det är ju prestationsbaserat, som för många av oss!

När jag lyckats lösa ett knivigt problem. Eller lyckats klura ut en svår korsordsnyckel.

Eller när min särbo tycker att jag är så bra på att laga mat, fastän jag improviserar hela tiden! Skrattande

Mia
0

Ohh, laga mat är superskoj tkr jag Skrattande

ManU77
0
[Sisa]
0

Då jag haft en bra dag på jobbet! Kyss

Mia
0

vad jobbar du med? Glad (du behöver inte säga om du inte vill såklart!)

[Sisa]
0

# 6

Jobbar som uska på ett demensboende. Trivs jättebra, känner mej behövd och försöker göra mitt bästa, för att lysa upp tillvaron för dessa människor. Det stärker mitt självförtroende massor…Glad

Odinn
0

När jag rider.  Glad

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

SLennartsson
0

När jag hjälpt någon och när jag klarar något som jag tycker är jobbigt och svårt. Glad

Maria
0

När jag gjort något jag inte förväntade av mig själv. Det vill säga när jag klarat något jag inte trott att jag kunde eller orkade.

/Maria

[Franko]
0

Tex när jag har lyckats "skapa" något (målat, skulpturerat osv) som jag vart nöjd med brukar jag känna SÅ.       Men också om jag har lyckats med något annat i livet, något som var svårt.