Du är unik!
Sluta jämföra Dej själv med andra människor…Du är ju unik!
Varje gång Du tänker " hon är mycket bättre än jag "…så tänk två positiva saker om Dej själv…
Du är unik! 
Härligt inlägg Sisa! Gör susen 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Tack…och så sant, eller…
Tack o lov! Världen skulle inte klara av flera av mig! 
/L
# 3
Bra svar…
…och Bra tänk! 
#2 Absolut är det sant! Alla är unika och tänk vad underbart om fler insåg det 
Yep… unik var ordet. Förstår vi verkligen vad det innebär?
"There never has been, and never will be, another person exactly like you. You are unique, one of a kind. Nobody else can fill your particular place in the world in which you live. You are endowed with talents great or small that are priceless when used to their fullest. You have a purpose that is significant in the history of mankind. We shall all leave this world one day. Will we leave the world a little bit better, or a little bit worse, for our living?"
- Skip Ross
Texten var fin men förstår inte vad du menar med om vi inte vet vad det verkligen innebär?
Unik… ett kraftfullt ord. Jag vet inte ens om jag själv riktigt fattar. Alltså, jag vet ju vad ordet betyder och så… men jag vetinte om jag riktigt, fullt ut, förstått innebörden av att vara unik.
Jaså okej, då förstår jag. För mig står unik för att det verkligen bara finns en person som en själv och att man måste förstå att man är viktig och lika värd som alla andra. Men unik för mig kan också vara någon som sticker ut från folkmassan. Men alla tolkar ju unik olika, precis som med alla andra ord och meningar 
Fast så unika är vi ju inte om alla andra också är unika
/Maria
Haha ja, så kan man ju också se det! 
Japp… visst är det så.
Det jag har lite svårigheter med att förstå är hur det kan finnas flera miljarder människor (nu levandes… hur många som funnits eller kommer att finnas vågar jag inte ens tänka på) och ändå kommer det aldrig någonsin existera en annan människa precis som jag. Själva tanken på det gör att det nästan ryser i kroppen… fast, jag kanske är lite udda… unik, helt enkelt. 
Så kan jag med tänka! Det är ju faktiskt lite skumt att det inte finns någon som är som mig trots alla miljarder människor. MEN vad är det egentligen som säger att det inte finns någon som är ungefär som mig? Fast jag är mer rädd för döden, det som finns efter. Om det ens finns något efter.
Alla människor har lika mycket värde…och alla är unika på sitt eget sätt. Tänk om vi alla vore lika, hur skulle världen då se ut…
Alla är olika…och alla är unika…
#14 Du har så rätt så…
/Maria
#14 Precis, världen vore en väldigt tråkig plats om alla människor vore lika 
# 15 Tack!
Gillar inte att krångla till det, man blir bara förvirrad! 
Usch ja!
Tänk om Hitler & likn skulle funnits i fler ex! 
…eller för att ta ett färskare xpl: Sarkozy m.fl. - i dag levande psykopater.
--
Å andra sidan…Jesus skulle nog behövas i ngr tusen ex. - om de skall bli ngn ordning på allt tok som människan sysslar med 
/L