Tvivel...
Har Du en idè eller en tanke, du vill genomföra ?
Låter Du ditt eget eller andras tvivel, påverka det ?
Jag hade många tvivel angående denna sajten, jag vet innerst inne att jag har kunskapen som krävs och jag går en bra utbildning som kan komplettera och lära mig nytt men ändå hade jag många tvivel. Speciellt i min omgivning, de verkar inte förstå hur viktigt det verkligen är och då (tyvärr) håller jag sajten "undan" för dem. Det är endast två personer i min närhet som vet om denna sajten och det är synd tycker jag.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
# 1
Varför gör vi så ? Undanhåller sånt vi tror, att andra inte ska gilla…vad är det vi är rädda för…
Jag är i allafall glad att du startade denna sajt, för som du säger; Den behövs…
Sisa! vi är nog rädda för en hel del hjärnspöken och föreställningar om vad andra ska tycka, tänka eller tro om oss,, Både uttalat och outtalat
Det är ju lite läskigt att gå utanför de där suddiga mall ramarna som finns runt omkring,, uppsatta av både oss själva och den omgivning som står oss närmast,,,
Rädslan för att ogillas, anses vara konstig,, för att inte tala om känslan av att bli ratad,, utesluten.
Många ansikten har vår rädsla,, men det är först när vi vågar möta våra rädslor och utmana dem en bit i taget,, som vi påbörjar vår väg mot läkning, (skulle jag vilja skriva,, )kanske låter det konstigt,,men det får stå kvar,, finner inget annat bra ord..
Exakt, instämmer med vad rore säger. Man får ta ett steg i taget, för Rom byggdes inte på en dag som alla bekant vet.
Det är ett hårt jobb att försöka strunta i andra människors tyckande och tänkande. Särkilt de man har närmast inpå sig och tycker om mest. Och den dagen man verkligen fixar detta,att inte bry sig om andraas tyckande, så känns det som att ha vunnit en mille på lotto eller nåt´t liknande. Är en härlig känsla. 
Det tar sin lilla tid, men det går bara man ger sig den på det.
Tack för era inlägg…kul att se dej, rore!
Håller helt med, det ni skriver. Visst är det ett hårt jobb, att ta sej igenom detta…men det går! Jag har varit likadan själv, men helt plötsligt bara kom jag på…man har ett liv, varför kasta bort det på att gå omkring och må dåligt…
Det handlar nog mest om att våga…går det, så går det…annars får människor tycka vad dom vill, jag fortsätter mitt liv ändå. Gör vad som faller mej in, säger vad jag vill osv…
Om jag någon gång gör bort mej, tror ni verkligen då att folk går omkring och tänker på det ? Nej, det glöms bort…livet går vidare…
Öva på det…ni kommer att må mycket bättre, då ni kommit till insikt om detta…
Det gör jag!!! Lycka till och kram från Sisa
Hej sisa! Kul att se dig med
Att försöka se sig själv med lite humor. Det underlättar!
Åandra sidan så är folk i allmänhet fulla med åsikter (har varit lika dan själv
),, Men saknar insikter.
Den enda människan vi behöver stå ut med under hela livet och som vi inte kommer ifrån,, Det är oss själva,,,,så då är det bäst att försöka trivas

# 6
Så sant som Du sa det, rore! 
#2 Tack! Jag är också glad över att jag startade denna sajt. Det är underbara människor här inne och jag är glad över den fina stämning ni kommer med 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.