Impulsiv
Är du en väldigt impulsiv människa?
Jag är det iallafall. För att dra ett exempel: Jag och en vän var inne i en tatueringsstudio, jag visade upp han min tatuering och helt plötsligt hade jag beställt en tid. Utan att ens tänka på mitt skolschema eller pengar! Skamset fick jag ringa tillbaka och avboka tiden…
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Har tränat på att inte vara impulsiv…svarar aldrig ja, utan att först tänka mej för. Det gäller inte bara ja, utan allt jag svarar på. Vissa tycker jag är långsam, men jag behöver tiden, för ett gott resultat! 
Åh, gudasskymning. Jag kan vara väldigt impulsiv. Oavsett om jag har pengar eller inte. Som tidigare i sommras när jag åkte i väg med mamma till öland och fikade och åkte hem igen. Allt för att jag skulle bli av med min bro skräck. Himla kul tur blev det, och ett minne som kommer finnas närmast hjärtat på mig.
Skulle dock inte göra några impulsiva grejer om jag inte har pengar till det. Dessutom har jag svårt för att vara impulsiv om jag inte har något sällskap som följer med…
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#1 Härligt! Ibland önskar jag att jag vore likadan för herregud vilka knipor man kan hamna i ibland enbart för att man säger ja utan att tänka efter! Det blir ju så pinsamt när man måste förklara.
#2 Där är vi likadana, jag "måste" ha ett sällskap med mig! Som i tatueringsstudion jag skrev om där uppe, där hade jag min nyfunna vän med mig..
Fast jag tycker det är kul, med impulsiva människor! Och jag tror det är vanligare, att man är impulsiv…än att man inte är! 

Nej, det är jag inte. Tänker oftast innan jag bestämmer mig, eller så skiter jag i det 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#5 jag kanske kan få lite av ditt "tänka först"? 

#6 Om du är snäll
Men jag gillar inte impulsiva människor, tycker det är läskigt med såna personer 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#7 Är alltid snäll! Haha jaså? men jag tror det beror på hur impulsiv man är, eller? Jag är t ex bara sån att jag kan köpa saker fast jag vet att jag behöver pengarna till mat eller något. Eller beställa tider till tatueringar som jag egentligen inte har råd med så jag måste ringa tillbaka o skämmas
haha
Själv är jag nog ganska impulsiv och handlar med hjärtat snarare än hjärnan många gånger.
Det märkliga är att det brukar bli bra.
Vårt hus köpte vi väldigt impulsivt. Vi hade inte ens pratat om hus och aldrig varit på någon husvisning.
Jag tror däremot att det är ett personlighetsdrag som mattas en del med åren. Kanske handlar det om lättja eller kanske bekvämlighet. Kanske för att man inte orkar på samma sätt.
/Maria
#9 Skönt att ditt impulsiva blir bra iallafall! haha.
Mitt impulsiva kan också bli bra om det inte handlar om saker som t ex pengar, kläder eller sådana grejer. Det kan bli bra om jag helt impulsivt drar ut min pojkvän på en promenad eller följer med ut på fest med vännerna. 
#10 Precis som du säger att de här impulsiva ideérna som att gå en promenad eller följa med ut på fest fast man inte alls tänkt sig det brukar bli de roligaste promenaderna eller festerna.
Kanske för att man inte har för stora förväntningar.
/Maria
#11 Ja, jag tror nog att det beror på det! Kanske att man är lite opepp och inte alls förberedd och man följer med ändå för att vara snäll och så blir det superskoj ändå! Ligger nog något i det 
hej
impulsiv, kan det kopplas ihop med att man vill göra många saker samtidigt?
t.ex att påbörja a två tre saker samtidigt, men blir inte färdig..för att allt ska göra klart snabbt! kan man kalla det för, att man är impusliv?
Jag ör inte impulsiv..utan jag planerar gärna och gör max två saker samtidigt med lägre tempo..jag anser att det inte gå fortare…eller vad säger ni?
Beror lite på vad det gäller. Jo jag kan nog vara rätt impulsiv, men jag skulle aldrig boka en sista-minuten-resa som går samma dag 
/Isa