Feel-good-människor
Har du träffat, sett eller läst om någon person som har påverkat ditt liv eller ditt sätt att tänka på ett positivt sätt?
Min fru är en sån person i mitt liv. Hon hjälpte mig att börja en ny karriär när jag blev utbränd. Utan henne hade jag antagligen arbetat ihjäl mig nu. I stället jobbar jag med saker jag älskar och kan nästan hejda mig när det blir för mycket.
Härligt! Såna människor är guldvärda 
På den här frågan måste jag säga min mamma! Hon finns alltid där, stöttar, ger råd och är otroligt stark. Jag inspireras av henne och hennes sätt att ständigt vara stark och postiv trots att allt går fel. En riktig superwoman! 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag tillskriver min man detta.
Vi har varit tillsamman i 30 år denna höst (vi träffades när jag var 18) och han får mig fortfarande att må så bra. Han stöttar mig i alla beslut bra som dåliga och då tröstar han istället
/Maria
#2 Härligt att höra om lång äkta kärlek! Hoppas på att det blir lika många år med mig och min pojkvän, vi har 3 hittils 
#3 Fattas bara en nolla
/Maria
Min särbo. Han har lärt mig att tagga ner och inta en mer avslappnad attityd till livet. Jag känner mig så trygg med honom!
Och så har jag en väninna som har en äkta positiv inställning till det mesta. Även om hon haft det väldigt besvärligt under perioder så gnäller hon aldrig, utan hon spottar i nävarna och tar nya tag. Hon verkar alltid vara glad även om hon är ledsen. Det tycker jag är beundransvärt.
De här två har fått mig att förstå att det är inställningen och attityden hos en själv som är otroligt viktig. Tror man att något ordnar sig, då ordnar det sig också!
#5 Tror också på det här med inställningen och attityden hos en själv!
En dag när jag var jätteledsen och inte fann en anledning till att leva pratade jag med en kompis. Hon stöttade mig och sa saker som jag inte tänkt på tidigare. Hon sa att när jag var ledsen skulle jag tänka på ett citat som hjälpt mig otroligt mycket:
**"When i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
**Jag gör något som jag tycker är kul och så mår man bättre. :)
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Man får verkligen känna sig priviligerad om man har sådana "feel good" människor runt omkring sig. Är så viktigt för en.
Själv har jag en och annan sådan runt mig, som jag inte vet vad jag skulle gjort utan, 
Jag har en arbetskamrat som också är den typen av människa som får andra att må bra runtomkring.
Alla arbetsplatser borde ha en sådan person
/Maria
En glädjespridare!
Jag har två sådana Feel-Good-människor i mitt liv. Båda är kvinnor och före detta kollegor till mig (från två olika jobb).
De är sådana människor som får mig att må så mycket bättre och bli så mycket gladare och positivare när jag träffat dem.
De betyder otroligt mycket för mig…
Märkligt förresten att de mest givande och meningsfulla relationer jag har i mitt liv är till kvinnor. Men jag upplever att det är enklare att prata om meningsfulla saker med just kvinnor. Fast det är säkert olika…
/Magnus
Jag tycker likadant där, att det är lättare att prata med tjejer men sen är jag lite speciell också. Jag har överhuvudtaget väldigt svårt för att prata om känslor och liknande till de personer som jag tycker om. Himla skumt är det!

Mitt ex var en sån, men jag tycker det inte så om honom längre. Men när han och jag var tillsammans så tillförde han mycket och var optimistisk. Är faktiskt glad för den tiden med honom, trots att det inte känns speciellt bra just nu.
Sen är det två personer till, en av dem är våran avelsrådgivare och den andra är en kille som jag har precis börjat lära känna. Det är så sjukt trevligt att umgås med såna personer! Och allt känns mycket lättare då…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Har också underbara arbetskamrater som sprider "feel-good" omkring sej. Det gör att man trivs jättebra på jobbet! 
#14 Säkert är du själv en feel-good person också fast din blygsamhet förbjuder dig att nämna det! 
När jag är på mitt bästa humör, fyller jag den funktionen på mitt jobb. Går runt och skämtar med folk och ger mig inte förrän jag fått dem att skratta och dra på munnen.
# 15
Du med…och du vågar nämna det 
Min man är den som jag alltid kan lita på i nöd och lust och vi har nu varit tillsammans i 36 år ända sedan jag var 14-15 år!
#17 Vad roligt att läsa! Älskar att läsa om lång kärlek 
1# Vet inte riktigt om det är en feel-good människa men hon har absolut påverkat mig väldigt positivt med sina böcker! - Mia Törnblom
i sina självbiografier ger Mia råd och tips om hur man kan förbättra sin självkänsla och efter att jag har läst ett par av böckerna(hittills) Har jag börjat bygga upp min självkänsla enligt hennes guide "Du äger" - En läsvärd bok för de som har beslutat att höja sin självkänsla :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
#19 Klart att det är en feel-good människa! Det är ju någon som har påverkat dig positivt. Har hört mycket bra om hennes böcker men inte själv läst dem, kanske borde göra det 
"20 Är man intresserad av att hjälpa andra/hjälpa sig själv tycker jag helt klart att man kan läsa i alla fall en utav dem. Annars är ju hennes självbiografier ganska spännande läsning över huvud taget :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST

Nej… det rader brist pa dem i mitt liv tror jag bestamt…
// Amanda