Kärlek - vad är det för dig?
Kärlek kan vara så oehört mycket och ta uttryck i så många olika former. Vad är kärlek för dig? Berätta! 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Kärlek för mig är kärleken till djur. Jag är inte hel utan djur, djur får mig att må bra och känna mig bra, uppskattad, älskad och behövd. Helt underbart! Kärlek för mig är också kärleken och uppskattningen till min pojkvän, familj och de få men underbara vänner jag har. Kärlek för mig är också kärleken till de mindre sakerna såsom att kunna titta på en bra film eller läsa en bok, lyssna på musik, gå ut och fika… Fyll på med vad kärlek är för dig 
Kärlek är något man känner. Ibland kan man inte riktigt sätta ord på varför man känner kärlek för någon person. Ibland vet man rakt av varför man älskar någon.
Jag känner stor kärlek för min älskade pojkvän av många orsaker. Han är sådan som jag vill att en man ska vara (för mig) Han är snäll, hänsynsfull, humoristisk, glad, en tänkare, lite försiktig, generös, klok och intelligent, varm och kärleksfull, ja… listan kan göras lång.
Härligt att vara kär :-)
Kärleken har olika former och känslor.
Jag älskar på olika sätt.
Min man, min son, mina katter. En stor kärlek till dem alla men sååå olika.
/Maria
Kärlek är så mycket!
Kärlek är tålamod, storsinthet, ett varmt klappande hjärta, skratt, passion och humor.
Jag älskar min särbo djupt och innerligt. Han har ett par egenskaper jag aldrig förut stött på hos en människa.
Men jag älskar på ett sätt min exman fortfarande, för att han är en fin vän och en bra människa.
Älskar mina syskon, min pappa, och mina nära väninnor.
Kärlek är för mig trygghet och närhet och ömhet.
Den jag älskar vill jag ta i och röra vid, oavsett om det är platonisk kärlek till familjemedlemmar / vänner / kollegor eller det är romantisk kärlek till min partner.
Är så härligt att läsa vad kärlek är för er
Gör en glad och varm!
puttar upp ifall det är någon mer som vill berätta och dela med sig 

Jag sager som Bergspuma "Kärlek är för mig trygghet och närhet och ömhet." Det var valdigt fint beskrivet tycker jag :)
Jag kanner att karlek ocksa innebar talamod. Att man inte ger upp. Min pojkvan ar ett fint exempel pa det. Han har statt ut med mina problem i tva ar, och vantar talmodigt pa en forbattring i min sjalvkansla som ar sa langsam och gradvis att jag sjalv knappt marker av den.
Sen ar karlek ocksa den dar kanslan som liksom darrar djupt inne i en, som en valdigt dov bas. Den kanslan som inte riktigt har nagot namn, utan bara bringar gladje i glada tider, och formagan att sorja i ledsammare tider.
// Amanda
Vad är kärlek?
Ordet är stort,
starkt, tungt,
bräckligt, mjukt,
delikat, skört,
vackert, skönt
och sårbart.
Att möta kärleken
är det största som
kan hända en.
Det är något
som förändrar
alla sinnen.
Kärlekan är som
en bläckfisk,
där man blir fångad
som i en garnhärva
Vi vill alla bli omslutna
av kärlekens garn,
Vi vill inte komma loss,
vi vill vara kvar,
alltid i detta garn med
dem vi älskar.
Vi blir lyckliga av
att känna kärlekens
värme,
mjukhet, utstrålning
och omhändertagande.
Vi vill ta och vi vill ge igen kärlek.
Men om ingen
vill ha den
kärlek vi bär inom
oss
Blir vi rädda och
rullar ihop pss
likt skadade djur.
Vi ligger där,
utplånade av
oss själva.
För vi ville inte bli skadade.
Därför skadade
vi varandra, oss själva?
Vi ville bara ge
varandra kärlek
Så vad ska vi göra av
den inre outtömliga kärlek
som vi bär
inom oss?
All den värme,
omtänksamhet
och mjukhet
som kärleken bar med sig inom
oss.
Vad gör vi av den?
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Som de ovanstående säger kan ju kärlek skilldras på olika sätt men det allra första som dyker upp är impulsivitet. Är man/jag kär kan jag göra väldigt impulsiva saker här jag ser honom/henne för att jag blir så nervös. Annars kan jag förknippa det med något jobbigt och knepigt för att jag inte alltid vågar erkänna att jag innerst inne älskar honom(i mitt nutida fall)
Mina vänner älskar jag på ett sätt som gör att jag skulle kunna offra förfärligt mycket för deras skull. För att de har tagit mig upp ur min djupa dal jag en gång befann mig i. Jag älskar till och med en del lärare för det, för att de var(vissa kanske omedvetet) med på den kuppen: "Bring-her-up-from-the-dark-hole-coup"
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Jag har fått uppleva och upplever fortfarande riktig kärlek mellan man och kvinna. Jag och min man har varit tillsammans i över 36 år nu och vi älskar bara varandra mer för varje dag som går.
Tänk om alla finge uppleva samma kärlek, det är alla människor värda tycker jag 
#10 Vad härligt att ni fortfarande älskar varandra. Det ger en hopp om att det finns kärlek som aldrig tar slut
/Isa
#11 Min man och jag har också älskat varandra länge. Vi firade 30 år nu 26 september så visst finns den livslånga kärleken
/Maria
Åh, blir lika glad som vanligt av att komma in och läsa den här tråden 
#10 & #12 - Det är lika underbart att läsa om sådan kärlek då två personer verkligen hittat rätt! Och till er kan jag skänka en massa grattis! :D
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Tack BuxXum