Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett13-självhjälp
Läst 1616 ggr
BuxXum
0

Hittat dig själv?

Har du hittat dig själv tycker du? Gjorde du något speciellt för att nå dit eller kom det bara? Berätta! :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

lillaisa
0

Jag har aldrig riktigt tänkt på det sättet… Jag känner att jag är den jag ser till att vara (och då menar jag inte låtsas vara utan den jag strävar efter att vara) och så har det alltid varit. Det finns ingen förutbestämd "Isa" som jag ska hitta reda på, utan det är jag i nutid som ska skapa framtida Isa.

/Isa

Maria
0

Det är ett uttryck som jag starkt "ogillar" Jag är ganska övertygad om att ingen människa någonsin kan "hitta sig själv i den bemärkelsen"

Man kommer under livet ställas inför alla möjliga svåra, trevliga och otrevliga situationer och upptäcka att man kanske inte alls reagerar som man trott eller förväntat.

Visserligen kommer man bli mer och mer bekväm med sig själv och mer och mer komma underfund med sig själv men det är inte riktigt samma sak tycker jag.

/Maria

Maria
0

Jag har kommit underfund med att jag är ganska stark. Jag har det jobbigt just nu men klarar det väldigt bra om jag får säga det själv.

Däremot kan jag inte säga att jag hittat mig själv för jag har ingen aning om hur jag kommer att reagera i framtiden.Flört

/Maria

ManU77
0

Jag är i en process kallad livet där jag ständigt "hittar" mer och mer av mig själv. Jag är fast besluten att fortsätta min personliga utveckling medvetet under hela den tid jag lever, och kommer därför också att upptäcka mer och mer av de förmågor och talanger jag besitter.

Alltså… det är en process som jag befinner mig i hela livet. Jag har "hittat" mer av mig själv idag än jag hade för ett antal år sedan, och jag fortsätter "hitta" även framöver.

Maria
0

#4 Jag tror att du har rätt att man hittar mer och mer hela tiden och inte kanske alltid vad man trottFlört

/Maria

[Jeremina]
0

Jag är som bumbleboo en stark person och vet nog vem jag är men man får nog se nya saker lite då och då ändå Glad

Mia
0

Jag är väl i fasen där jag fortfarande upptäcker vem jag är och vad jag har för egenskaper. Skulle inte vilja påstå att jag har hittat mig, men jag vet på ett ungefär hur jag är och hur jag reagerar på olika saker, jag vet dessutom ungefär vad jag vill bli sen när min utbildning är klar Glad Tror precis som dem andra att man aldrig lär sluta upptäcka nya saker med sig själv.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Sisa]
0

Tidigare i mitt liv hade nog också jag en låg självkänsla. Jag har jobbat mycket på det och nu bryr jag mej inte så mycket längre. Vi har bara ett liv…varför förstöra det med låg självkänsla ?

Ja, jag har nog hittat mej själv! Glad