Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 15814 ggr
Mia
0

Favorit citat?

Har du något/några citat som gör dig lite varm om hjärtat? Som kanske till och med stärker din självkänsla? Dela med dig av så många underbara citat du vill Glad

"All eld slocknar om man inte håller den vid liv."
"Kom inte för sent till det du vill komma i tid till."
"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det finns inte några enkla svar."

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

"En människa kan aldrig någonsin vara tillfeds utan sitt eget gillande."
"Jag är helt unik, som alla andra."
"Man ska aldrig nedlåta sig att krypa, när man har lust att flyga högt."

Underbara citat Glad Fyll på med de ni tycker om!

[marion69]
0

Allting är relativt.

The future is so bright i have to wear shades.

Mia
0

Oh, gillade det sista citatet!

Maria
0

"Det är bara att bryta ihop och gå vidare"Flört

/Maria

Mia
0

#4 haha den var bra!

Fralice
0

Ett som jag själv kommit på är : Att efter en uppförsbacke kommer alltid en nerförsbacke.

Även om du har det jobbigt så kommer de alltid bli bra då du kämpat dig igenom det.

Sen:

"Bara döda fiskar följer strömmen"Flört

Birke
0

#6 Sista gillade jag absolut!

Fralice
0

Det är ett klart och tydligt bildspråk som uppmanar oss att vara oss själva! :)

annie-ess
0

People often say that 'beauty is in the eye of the beholder,' and I say that the most liberating thing about beauty is realizing that you are the beholder. This empowers us to find beauty in places where others have not dared to look, including inside ourselves.

Riktigt fin Flört

Mia
0

Åh vilka härliga citat ni kommer med Glad

Mandusius
0

Viam inveniam aut faciam -- "Jag ska finna vägen eller skapa den"

Jag älskar latinska citat.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Mandusius
0

Att vara gift är som att plocka loppor med tårna.

Det är är svårt men det går. Faktiskt det svenskt citat ajg har läst någonstans.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Bergspuman
0

Errare humanum est, divinum ignoscere.

Det är mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta!

Tycker det är underbart, det innebär att man ska se med försonande ögon på sig själv - man är bara människa, och den största tjänsten man kan göra sig själv är att förlåta sig själv alla dumheter man gjort, gör och kommer att göra. Man måste inte vara perfekt!

Kickilu
0

"Var där din tid är" Det är ett av mina favoritcitat.

Oisis
0

" Den som vågar vinner" Glad

Mia
0

Citat är verkligen något riktigt fint som kan få en att tänka om och stärka en Glad

Oisis
0

Visst är det Glad

Kalendula
0

"Om man inte är medveten om sitt beteende, så kan man inte göra något åt det."

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

ManU77
0

Ohh… få mig inte att börja. Jag är en Citat-fantast. Jag har MÅNGA favoriter… tänkte dela med mig av ett väldigt begränsat antal här.

"When one door closes, another opens; but we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one which has opened for us."

- Alexander Graham Bell

?"Believe in yourself! Have faith in your abilities! Without a humble but reasonable confidence in your own powers you cannot be successful or happy."

- Norman Vincent Peale

?"Thoughts, positive or negative, grow stronger when fertilized by constant repetition."

- David J Schwartz

?"The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience, but where he stands at times of challenge and controversy."

- Dr. Martin Luther King Jr.

?"Feeling sorry for yourself, and your present condition, is not only a waste of energy, but the worst habit you could possibly have."

- Dale Carnegie

Ja… jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Ni får väl be om mer om ni gillade dessa och vill ha fler.

/Magnus

Mia
0

Jag gillade dem! Engelska citat brukar alltid låta finare på något sätt Flört

[trumman]
0

Den fri är född, är träldom svår!

och

Tur det in' var en sax, sa Finnen, drog kniven ur ögat!

Mia
0

Förstod inte riktigt den sista, haha!

Isa56
0

Bättre hoppa i galen tunna, än att inte hoppa alls.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ManU77
0

"No one can make you feel inferior without your consent."

- Eleanor Roosevelt

?"You can conquer almost any fear if you will only make up your mind to do so. For remember, fear doesn't exist anywhere except in the mind."

- Dale Carnegie

?"You can´t change the past, but you can ruin the present by worrying about the future."

- Chinese Proverb

?"There is no value in life except what you choose to place upon it and no happiness in any place except what you bring to it yourself."

- Henry David Thoreau

?"A bit of fragrance always clings to the hand that gives roses."

- Chinese Proverb

Lynxx
0

Man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.

Var vänlig mot dem du möter på vägen, det kan hända att du möter dem på återvägen.

Hela mitt liv har varit en enda lång uppförsbacke, nu äntligen börjar det gå utför!

När förändringens vind blåser bygger en del vindskydd, medan andra bygger väderkvarnar. (Kinesiskt visdomsord)

Vi kan oftast göra mer för andra genom att rätta till våra egna brister snarare än att peka ut deras.

Lyckan e inte ngt färdiggjort - den kommer från dina egna handlingar. Dalai Lama

Det är illa att inte ha några pengar, för då tror folk att man är fattig.

Alla kvinnor älskar den starke som faller, men även den veke som står.
Hasse Alfredsson

Hur lång en minut är beror helt på vilken sida om toalettdörren man befinner sig.  The Lutheran Journal

Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något - det är kunskap.  Konfucius

Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.

Uppriktigt tal är inte behagligt, behagligt tal är inte uppriktigt.  Lao-tse, kinesisk filosof

Använd spegel, inte kikare, när du letar efter fel.

Förmågan att tänka annorlunda idag än igår, skiljer den vise från den envise.

-----------

Virtus est fugere, et sapientia prima stultitia caruisse - Dygd är att undvika fel, och den högsta visheten är att vara fri från dumhet.

"Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare" - Vem som helst kan fela, men ingen utom dåren framhärdar i sina fel.

"Condemnant qui non intelligent" - De fördömer, som ej förstår.

/L

Pagan
2

trevlig läsningSkrattande

Ganska aktuell är denna  

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig."

: Mark Twain

Annars gillar jag mitt eget motto:

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Perly
0

Tänkte titta in en snabbis på detta forum så passar på att lämna ett par av mina favoriter. ;)
_
"Livet är livsfarligt,_

-ännu har ingen överlevt"

"Once we accept our limits,

we go beyond them."

_

"Angels can fly because they take themselves lightly._"

Har många fler men orkar inte skriva in alla…

Alltid Oavsett

Mia
0

Så fina alla har! Stooor gilla! Glad

[trumman]
2

#22 Förstod du den inte?

Hur många blad har en kniv? hur många blad har en sax?

Hur många ögon har vi ;)

Maria
1

#29 Haha, jag måste också vara trög för jag fattade inte hellerFlört

När jag tänker på sax så ser jag en "ihopfälld" sådan.

Borde kanske tänkt på att ordet sax är faktiskt plural på engelskaOskyldig

/Maria

[trumman]
2

Ja ibland är det inte lätt att tänka själv :) men spännande då man lyckas!

Maria
0

#31 Haha, min dag är räddadFlört

/Maria

[trumman]
0

;)

[trumman]
0

;)

Skogselva
0

Jag vet inte vem som sagt det, har för mig att jag läst det någonstans, men det är bra och jag lever med det.

Mod är att göra något trots din rädsla

och naturligtvis det mamma alltid säger till mig (för det är ju också ett citat)

Det gör inget om du misslyckas, det viktigaste är att du gör ditt bästa

men jag har också ett från favoritboken "Rött hav under röd himmel"

Svårt och omöjligt är nära besläktade ord, men som ofta misstas för varandra

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

ManU77
0

You can win more friends in two weeks by becoming interested in other people, than you can in two years trying to get other people interested in you.

- Dale Carnegie

No one should negotiate their dreams. Dreams must be free to flee and fly high. No government, no legislature, has a right to limit your dreams. You should never agree to surrender your dreams.

- Jesse Jackson

?Happiness is a perfume which you cannot pour on someone without getting some on yourself.

- Ralph Waldo Emerson

When life kicks you, let it kick you forward.

- E. Stanley Jones

?I don´t know of anyone who gets to the end of their life and says "I think I was too kind to people, and I think I gave too much love, and I think I hugged my children too much." No, what most of us do when we get to the end of our life, is that we regret the love we did not give.

- Robin Sharma

Mia
0

Kyss

ManU77
0

A mind without instruction can no more bear fruit than can a field, however fertile, without cultivation.

- Cicero

There is only one way to happiness and that is to cease worrying about things which are beyond the power of our will.

- Epictetus

When we judge or criticize another person, it says nothing about that person; it merely says something about our own need to be critical.

- Dale Carnegie

The best time to plant a tree was forty years ago. The second-best time to plant a tree is today.

- Chinese Proverb

It is of practical value to learn to like yourself. Since you must spend so much time with yourself you might as well get some satisfaction out of the relationship.

- Norman Vincent Peale

ManU77
0

"Realize that true happiness lies within you. Waste no time and effort searching for peace and contentment and joy in the world outside. Remember that there is no happiness in having or in getting, but only in giving. Reach out. Share. Smile. Hug. Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself."

- Og Mandino

?"We begin from the recognition that all beings cherish happiness and do not want suffering. It then becomes both morally wrong and pragmatically unwise to pursue only one´s own happiness oblivious to the feelings and aspirations of all others who surround us as members of the same human family. The wiser course is to t…hink of others when pursuing our own happiness."

- Dalai Lama

?"Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared."

- Buddha

?"The happiness of your life depends upon the quality of your thoughts: therefore, guard accordingly, and take care that you entertain no notions unsuitable to virtue and reasonable nature."

- Marcus Aurelius

?"A man, as a general rule, owes very little to what he is born with - a man is what he makes of himself."

- Alexander Graham Bell

[trumman]
0

#39 Annars kan du ju bara skicka länken till sidan du sitter och klipper å klistrar ifrån också iofs ;)

ManU77
0

Nja, jag har dem i ett Word-dokument på datorn… Skrattande

[trumman]
0

Aj då, det fanns ju många godingar där.

Mia
0

Är så skoj att läsa! Har själv skrivit upp några.. Flört

ManU77
0

"Anyone can give up, it´s the easiest thing in the world to do. But to hold it together when everyone else would understand if you fell apart, that´s true strength."

- Mahatma Gandhi

Maria
0

" Han är inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker"Skrattande

Källa Bert Karlsson.

/Maria

Salladshataren
0

#45 Undrar vem Bert syftade på när han sa det Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

BuxXum
0

Min Törnbloms kända: "Vi gör kanske fel ibland men vi är aldrig fel!"

"Do one thing every day that scares you, it gonna make you stronger in life" ur Baz Luhrmanns låt Everybody's Free(to wear sunscreen)

Det är de två jag tycker är SÅ starka :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST